REKLAMA
REKLAMA

Konsumentów nadal można skusić promocjami

Autor: wirtualnemedia.pl 11 września 2009 11:15

Co siódmy Polak na bieżąco śledzi promocje i z nich korzysta - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Coraz mniej respondentów deklaruje, że takie oferty na nich nie działają.

REKLAMA

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia, 14 proc. Polaków przyznaje, że na bieżąco śledzi promocje i z nich korzysta, co oznacza wzrost o 4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Z kolei grupa osób deklarujących, że jest odporna na takie oferty, zmniejszyła się - z 16 proc. w ubiegłym roku do 13 proc. obecnie. Do kategorii tzw. poszukiwaczy promocji, którzy w zakupach kierują się nie przywiązaniem do marki, ale impulsem, zaliczono na podstawie badania 26 proc. wszystkich konsumentów.

Prawie jedna trzecia (31 proc.) Polaków zgadza się ze stwierdzeniem, że teraz jest dobry czas na kupowanie, podczas gdy przeciwnego zdania jest co piąty ankietowany (21 proc.). Większość (41 proc.) nie zdecydowanej opinii w tej kwestii. Wśród polskich konsumentów najliczniejsi ( po 31 proc.) są z jednej strony ci lojalni wobec marek, a z drugiej - ci lubiący eksperymentować, ale też ceniący jakość produktów.

Badanie opinii Polaków o promocjach przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia, ankietując na przełomie czerwca i lipca 1104 respondentów metodami CAPI i CAWI oraz uzupełniając to badaniem opartym na technice online buzz research.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA