Kredyt kupiecki podrożał
Na skutek problemów w gospodarce polisy kredytu kupieckiego zdrożały co najmniej o 20 proc. Firmom coraz trudniej dostać taką polisę, a jeśli dotychczasowy ubezpieczyciel odmówi, inny raczej nie przejmie takiego klienta - podaje Gazeta Prawna.
O 25-30 proc. wzrosły przychody ze składek ubezpieczycieli kredytu kupieckiego, którzy raportują do naszego nadzoru, czyli Euler Hermes i KUKE. Ale równocześnie dwu-, trzykrotnie wzrosły też wypłaty odszkodowań.
- Stawki poszły w górę od minimum 20 proc. do 50 proc., a w niektórych przypadkach nawet 150 proc. - informują przedstawiciele firm brokerskich. Do tej pory stawki dla dużych firm wynosiły 0,05-0,1 proc. ubezpieczanego obrotu, a dla mniejszych od 0,2 proc. do 0,45 proc.
Większy problem z uzyskaniem ochrony mają firmy, które już zanotowały szkody, tzn. ich kontrahenci na czas nie uregulowali faktur. Dokładniejsze jest też prześwietlanie klientów.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 15:22 W czasie ferii Polacy więcej i częściej płacili kartami Visa za granicą
- 15:06 Specjaliści ds. handlu i sprzedaży najbardziej poszukiwanymi pracownikami
- 15:00 Piotr i Paweł zamyka placówkę w Krakowie. Sieć liczy 139 sklepów
- 14:59 W ramach programu Dostępność+ sklepy będą budowały podjazdy dla wózków
- 14:56 BIG: Niski poziom czytelnictwa odbija się na kondycji wydawców i księgarzy
- 14:36 Kasztelan i Kamis we wspólnej promocji
- 14:34 Metro AG: Sprzedaż LfL w I pół. wzrośnie o 1,3 proc., w II pół. pogorszenie
- 14:32 Makro rusza z warsztatami, jak stworzyć kącik kawowy i półkę z winami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Biedronka w Świeciu była otwarta nielegalnie w niehandlową niedzielę
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł