Krótsza półka pozwala lepiej zarządzać asortymentem

Autor: dlahandlu.pl 15 września 2009 13:50

Wbrew obiegowej opinii skrócenie półki pozwala na lepsze kontrolowanie asortymentu, który sprzedaje się najlepiej, a dzięki temu wypracownie większej zyskowności sklepu.

Zdaniem Włodzimierza Legutko z Nestle paradoksalnie zmniejszenie asortymentu w sklepie wywołuje w klientach wrażenie, że towaru jest więcej. Dzieje się tak dlatego, że na półce zawsze wyeksponowany jest najepiej sprzedający się asortyment, po który klient siega najczęściej.

Gdy półka jest dłuższa zdarza się, że zabraknie towaru najlepiej sprzedającego się i wówczas klient ma wrażenie, że sklep jest żle zaopatrzony. Gdy zaś na półce zduplikuje się ulubiony towar klienta, a usunie towar, na który i tak nie zwaracał uwagi i rzadko go kupował kupujący ma wrażenie, że sklep jest lepiej zaopatrzony.

Dlatego zdaniem Włodzimierza Legutko należy bardzo uważnie obserować listę bestsellerów i tak zarządzać asortymentem, by klient miał wrażenie pełnego zaspokojenia swoich potrzeb.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7891

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.