Krótsza półka pozwala lepiej zarządzać asortymentem

Autor: dlahandlu.pl 15 września 2009 13:50

Wbrew obiegowej opinii skrócenie półki pozwala na lepsze kontrolowanie asortymentu, który sprzedaje się najlepiej, a dzięki temu wypracownie większej zyskowności sklepu.

Zdaniem Włodzimierza Legutko z Nestle paradoksalnie zmniejszenie asortymentu w sklepie wywołuje w klientach wrażenie, że towaru jest więcej. Dzieje się tak dlatego, że na półce zawsze wyeksponowany jest najepiej sprzedający się asortyment, po który klient siega najczęściej.

Gdy półka jest dłuższa zdarza się, że zabraknie towaru najlepiej sprzedającego się i wówczas klient ma wrażenie, że sklep jest żle zaopatrzony. Gdy zaś na półce zduplikuje się ulubiony towar klienta, a usunie towar, na który i tak nie zwaracał uwagi i rzadko go kupował kupujący ma wrażenie, że sklep jest lepiej zaopatrzony.

Dlatego zdaniem Włodzimierza Legutko należy bardzo uważnie obserować listę bestsellerów i tak zarządzać asortymentem, by klient miał wrażenie pełnego zaspokojenia swoich potrzeb.

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane