Kupując oliwę klienci wybierają tę o najwyższej jakości

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 25 lutego 2010 07:26

Kupując oliwę klienci wybierają tę o najwyższej jakości

W związku z modą na zdrowy styl życia i potrawy kuchni śródziemnomorskiej oliwa znajduje coraz większe grono nabywców, jednak barierą ciągle jest cena

- Kupujący sięgają głównie po olej w litrowych butelkach. Klienci wybierają albo znaną markę np. Kujawski, albo najtańszy olej. Dosyć rzadko klienci kupują coś pomiędzy. Jednocześnie sprzedaję sporo oliwy z oliwek. Tu klienci stawiają na opakowania pół litrowe. Myślę, że ma na to wpływ cena - ciągle wysoka - oliwy z oliwek - zauważa właściciel sklepu z podwarszawskiej miejscowości.
Jeżeli klienci kupują oliwę to najczęściej wybierają rodzaj extra vergine, czyli z pierwszego tłoczenia.
- Klienci decydując się na oliwę wybierają produkty dobrej jakości. Średnio co dziesiąta kupowana oliwa to oliwa smakowa. Kupujący najczęściej wybierają te z dodatkiem papryki i czosnku - informuje właściciel.
Olej kosztuje około 5 złotych za litr, oliwa około 20 złotych za pół litra. W sklepie oleje i oliwy stoją na jednym regale. Górę zajmują oliwy, niższe półki są przeznaczone na oleje. Najwyżej stoją najmniejsze butelki oliwy oraz oliwy aromatyzowane m.in. ziołami, czosnkiem. Niższa półka to oliwy w butelkach pół, 0,7, i litrowych. Pod nimi są ustawione oleje - najdroższe najwyżej. Dół regału zajmują pięciolitrowe pojemniki z olejem.
- Oleje staramy się grupować według pochodzenia. Obok siebie stawiamy słonecznikowe, rzepakowe i uniwersalne. To pomaga klientom w wyborze - informuje właściciel.

Według badań rynkowych oleje rzepakowe generują ponad 80 proc. sprzedaży. Na drugim miejscu są oleje słonecznikowe (około 5%) i oliwa z oliwek (około 3 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane