Liberalizacja dotycząca licencji na sprzedaż alkoholu powinna być przejrzysta
Zapowiadana przez Ministerstwo Gospodarki liberalizacja przepisów dotyczących zezwoleń i koncesji jest przez środowisko handlowe przyjmowana z dużymi rezerwami.
- Z jednej strony to dobrze, że znikają bariery dla przedsiębiorczości, które zamiast regulować to utrudniają prowadzenie biznesu, w tym wypadku sklepu. Z drugiej jednak strony, jeżeli przepisy dotyczące zamiany koncesji na zgłoszenie przy okazjonalnej sprzedaży alkoholu nie będą wystarczająco przejrzyste może się okazać, że z tej furtki zaczną korzystać sklepy, które na koncesje nie mogą liczyć - zauważa Dariusz Janczewski, prowadzący pod Warszawą dwa sklepy. Jego wątpliwości budzi fakt, czy okazjonalna sprzedaż alkoholu, która będzie wymagała mniej zachodów biurokratycznych nie stanie się wytrychem umożliwiającym działanie nieuczciwej konkurencji.
Zgodnie z propozycjami Ministerstwa Gospodarki obowiązek uzyskania zezwolenia na wyprzedaż, jednorazową sprzedaż alkoholu lub sprzedaż przez organizatorów przyjęć zostanie zastąpiony jedynie obowiązkiem zgłoszenia zamiaru prowadzenia takiej działalności. Dodatkowo wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy napojami alkoholowymi o zawartości powyżej 18 proc. alkoholu zostałoby przekazane w gestię marszałka województwa właściwego ze względu na siedzibę przedsiębiorcy.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
- Sb 09:02 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- Sb 08:46 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Lidl wprowadza "ciche godziny"
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
-
Max
23,06
-
Śr
16,61
-
Min
11,96