REKLAMA
REKLAMA

Liczba sklepów spożywczych i spożywczo-przemysłowych w Polsce spadła o 18 proc.

Autor: portalspożywczy.pl 12 marca 2010 16:14

Od 2005 r. liczba sklepów spożywczych i spożywczo-przemysłowych w Polsce spadła o 18 proc. z czego największy spadek zanotowały małe placówki o powierzchni poniżej 40 mkw., których liczba spadła o 27 proc. Sklepy średniej wielkości zanotowały spadek jednoprocentowy, zaś duże placówki wzrost o 8 proc.

REKLAMA
- Z rynku znikły najmniejsze i najsłabsze placówki handlowe większość z nich to sklepy poniżej 20 mkw. powierzchni. Te które przetrwały zanotowały wyższe obroty - mówi Joanna Adamska, z firmy Nielsen.

Według danych Nielsena w roku 2005 działało na polskim rynku 110 665 sklepów spożywczych i spożywczo-przemysłowych, rok później było ich już tylko 107899, a w kolejnych latach ich liczba spadała coraz szybciej do 104154, dalej 97961, aby w roku 2009 r. osiągnąć liczbę 91026 placówek handlowych.

W tym samym czasie rosła na polskim rynku rola handlu nowoczesnego czyli hiper- i supermarketów oraz dyskontów, których liczba w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła o 52 proc. W tym liczba dyskontów wzrosła z 1613 w roku 2008 do 1777 w roku 2009., równie dynamicznie rozwijały się lokalne sieci supermarketów, których liczba wzrosła z 1631 do 1776. Spadła za to liczba supermarketów prowadzonych przez sieci zagraniczne z 672 do 648. Pomimo nasycenia rynku dość szybko rozwijały się sieci hipermarketów, których przybyło w ub. roku 15, ich liczba wzrosła więc z 267 (w 2008 r.) do 282 (w roku 2009).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA