Liczba sklepów spożywczych i spożywczo-przemysłowych w Polsce spadła o 18 proc.

Autor: portalspożywczy.pl 12 marca 2010 16:14

Od 2005 r. liczba sklepów spożywczych i spożywczo-przemysłowych w Polsce spadła o 18 proc. z czego największy spadek zanotowały małe placówki o powierzchni poniżej 40 mkw., których liczba spadła o 27 proc. Sklepy średniej wielkości zanotowały spadek jednoprocentowy, zaś duże placówki wzrost o 8 proc.

- Z rynku znikły najmniejsze i najsłabsze placówki handlowe większość z nich to sklepy poniżej 20 mkw. powierzchni. Te które przetrwały zanotowały wyższe obroty - mówi Joanna Adamska, z firmy Nielsen.

Według danych Nielsena w roku 2005 działało na polskim rynku 110 665 sklepów spożywczych i spożywczo-przemysłowych, rok później było ich już tylko 107899, a w kolejnych latach ich liczba spadała coraz szybciej do 104154, dalej 97961, aby w roku 2009 r. osiągnąć liczbę 91026 placówek handlowych.

W tym samym czasie rosła na polskim rynku rola handlu nowoczesnego czyli hiper- i supermarketów oraz dyskontów, których liczba w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła o 52 proc. W tym liczba dyskontów wzrosła z 1613 w roku 2008 do 1777 w roku 2009., równie dynamicznie rozwijały się lokalne sieci supermarketów, których liczba wzrosła z 1631 do 1776. Spadła za to liczba supermarketów prowadzonych przez sieci zagraniczne z 672 do 648. Pomimo nasycenia rynku dość szybko rozwijały się sieci hipermarketów, których przybyło w ub. roku 15, ich liczba wzrosła więc z 267 (w 2008 r.) do 282 (w roku 2009).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5409

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.