Logistyka ogranicza rozwój delikatesów internetowych

Autor: dlahandlu.pl 25 września 2009 09:27

Polskie e-delikatesy działają już w kilkunastu różnych miastach, ale najważniejsze rynki to przede wszystkim Warszawa, Kraków, Wrocław i Trójmiasto - wynika z raportu e-commerce 2009, poświęconego handlu w Internecie.



Zdaniem autorów raportu podstawową przeszkodą w szerszym rozwoju jest logistyka. - W tej branży istotną rolę odgrywa transport zamówionych produktów. Ponieważ z oczywistych powodów możliwości współpracy z firmami kurierskimi są tutaj bardzo ograniczone, trudno prowadzić internetową sprzedaż artykułów spożywczych bez własnej floty pojazdów i wyspecjalizowanej obsługi logistycznej. To z kolei ogranicza zasięg sklepów do kilku, kilkunastu kilometrów od magazynu - czytamy w raporcie.
Dwa sklepy z rankingu prowadzą sprzedaż w kilku miastach, a trzy pozostałe tylko w Warszawie i okolicach.
Jak wygląda czołówka e-delikatesów działających w stolicy? W tym zestawieniu pierwsza pozycja będzie należała do sklepu Hipernet24.pl. Na drugim miejscu znajdzie się Frisco.pl, a zaraz po nim E-piotripawel.pl, który osiągnął w Warszawie nieco ponad połowę ubiegłorocznych przychodów. Kolejne pozycje przypadną Almie i A.pl, przy czym trudno rozstrzygnąć, który sklep wypadnie lepiej - Alma24.pl deklaruje, że zamówienie ze stolicy wygenerowały 40-45% jej całkowitej sprzedaży w 2008 r.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane