Lojalni klienci robią zakupy częściej i wydają więcej pieniędzy

Autor: Puls Biznesu 4 marca 2010 10:39

Eksperci GfK Polonia przeprowadzili badanie, z którego wynika, że zadowoleni i lojalni klienci danej sieci handlowej robią w niej zakupy średnio 45 razy w roku wobec zaledwie 3 razów w przypadku klientów nielojalnych. Poza tym wartość jednorazowego koszyka zakupów lojalnych klientów jest blisko 3 razy wyższa od zakupów klientów nielojalnych. Spośród różnych sieci handlowo-usługowych Polacy najbardziej zadowoleni są z jakości obsługi w sieciach sklepów dyskontowych, takich jak Biedronka czy Lidl. - informuje Puls Biznesu.

-  To lojalni klienci odpowiadają za zdecydowaną większość realizowanej sprzedaży. Sieci powinny o nich dbać, żeby przypadkiem nie mieli powodu przejść do pobliskiej konkurencji. Taniej jest utrzymać dotychczasowego klienta niż pozyskać całkiem nowego - mówi Magdalena Zimna, ekspert z GfK Polonia. Według niej poziom zadowolenia klientów, poza wysoką jakością obsługi i trafnym zaspokajaniem ich potrzeb, wzmacniają też takie czynniki jak efektywna komunikacja z klientami czy atrakcyjne programy lojalnościowe.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane