PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Lokalizacja determinuje wartość koszyka zakupowego

Autor: dla handlu.pl 5 czerwca 2009 09:15

Lokalizacja determinuje wartość koszyka zakupowego

Przez ostatnie pół roku z handlu, podobnie jak z całej gospodarki, płynęły pełne sprzeczności dane. - Nie umiem jasno ocenić ostatniego pół roku. W zależności od lokalizacji sklepu spadała lub rosła wartość koszyka, jak również częstotliwość odwiedzin placówki - mówi Jarosław Zajączkowski z sieci Primo.

REKLAMA

Jego zdaniem w ciągu ostatniego pół roku ludzie kierowali się emocjami, wywołanymi informacjami o kryzysie, którego w rzeczywistości nie odczuwali. - Zauważaliśmy więc, że pewna grupa klientów starała się oszczędzać, jeździć na zakupy do dużych sklepów, bo wpojono im, że tam jest taniej. Jednak z drugiej strony mamy lokalizacje, gdzie ludzie przychodzą częściej i wydają więcej. Razem daje to bardzo niespójny obraz - dodaje Jarosław Zajączkowski.

Jak wynika z danych GfK Polonia, 76 proc. Polaków dokonuje codziennych, rutynowych zakupów w lokalnych, osiedlowych sklepach spożywczych. Wybierając sklep Polacy zwracają przede wszystkim uwagę na świeżość i jakość produktów (92 proc. respondentów), poziom cen i szerokość asortymentu oraz miłą obsługę (po 88 proc.). -Staramy się przekonywać do siebie klientów działaniami promocyjnymi, odpowiednim doborem asortymentu, ale jeśli chodzi o cenę to niestety bardzo często nie możemy zaproponować takiej, jaką mają wielkie sieci - przekonuje Jarosław Zajączkowski.

Jak wynika z danych GfK Polonia z roku na rok w małych sklepach osiedlowych zwiększa się średnia dzienna liczba transakcji, wartość koszyka zakupowego i średni miesięczny obrót. Na przestrzeni ostatnich lat liczba transakcji dziennych wzrosła ze 122 w 2004 roku do 140 w 2008 roku. Wzrosła też średnia wartość koszyka zakupowego z 10,8 zł w 2004 roku do 13 zł w 2008 roku. Zaś średni miesięczny obrót małych sklepów wzrósł z 29,5 tys. zł w 2004 do 36 tys. w 2008 roku. Jednocześnie z badania Shopper Trends, przeprowadzonego przez The Nielsen Company wynika, że spada liczba odwiedzin klientów w sklepach tradycyjnych. Jeszcze w 2006 roku Polacy robili zakupy w sklepach osiedlowych 16 razy, w 2007 roku było to 15 razy a w 2008 już tylko 13 razy. - Gdybyśmy mieli dodać wyniki wszystkich sklepów to zauważylibyśmy nieznaczny spadek odwiedzin i wartości koszyka zakupowego w 2009 roku, w porównaniu do 2008 - przyznaje Jarosław Zajączkowski.

Marka Primo jest obecna na rynku od 2002 roku. Obszarem działalności obejmuje teren całej Wielkopolski. Zdecydowana większość sklepów w sieci to sklepy o powierzchni do 300 m kw. działających w oparciu o umowy franczyzowe.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16151

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA