PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Małe formaty sieci wielkopowierzchniowych zagrożeniem dla sklepów osiedlowych

Autor: dlahandlu.pl 17 marca 2010 14:20

Zarządzającymi lokalnymi sieciami handlowymi potwierdzają, że rola handlu nowoczesnego rośnie. - Zjawisko jakiego do tej pory nie obserwowaliśmy to wchodzenie dużych sieci handlowych z małymi formatami sklepów, do co raz mniejszych miasteczek, czy też do osiedli miejskich, które do tej pory nie były w kręgu ich zainteresowań. To jest problem i zagrożenie dla handlu tradycyjnego - mówi Jarosław Zajączkowski kierownik ds. rozwoju sieci Primo, działającej na terenie Wielkopolski.

Jako zagrożenie sklepy osiedlowe postrzegają zarówno małe formaty dużych sieci, które konkurują cenami jak i osiedlowe sklepiki niezrzeszone, które konkurują jakością obsługi i lokalizacją. Według ostatnich badań firmy Nielsen, od 2005 roku liczba sklepów spożywczych i spożywczo-przemysłowych w Polsce spadła o 18 proc. z czego największy spadek zanotowały małe placówki o powierzchni poniżej 40 mkw., których liczba spadła o 27 proc. W tym samym czasie rosła na polskim rynku rola handlu nowoczesnego czyli hiper- i supermarketów oraz dyskontów, których liczba w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła o 52 proc.

Marka Primo jest obecna na rynku od 2002 roku. Sklepy zrzeszone w sieci są w pełni samodzielnymi podmiotami gospodarczymi prowadzącymi własną działalność handlową. Celem zrzeszania się sklepów w sieć Primo jest połączenie niezależnych podmiotów w dużą grupę handlową. Wypracowana w ten sposób pozycja ma umożliwić rozwój sieci i poszczególnych sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11396

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane