Małe sklepy mogą sobie pozwolić na wyższe marże

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2009 13:31

Wielu właścicieli sklepów osiedlowych twierdzi, że nie zamierzają się ścigać na obniżki cen z wielkimi sieciami handlowymi, bo byłaby to walka z góry skazana na przegraną. Właściciele małych sklepów poziom cen dostosowują do okolicznej, osiedlowej konkurencji.

- Nasi klienci nie przywiązują aż tak dużej wagi do ceny. Nie chodzi o to, że nie jest istotne, ile towar kosztuje. Raczej chodzi o to, że robią w naszym sklepie małe zakupy podstawowych artykułów i płacą nie więcej niż 20 zł. W takiej sytuacji różnica złotówki czy dwóch nie skłania ich, by pójść na zakupy ulicę dalej, do innej placówki - opowiada Grażyna Kowalska, która prowadzi sklep ogólnospożywczy na warszawskim osiedlu mieszkaniowym.

Dlatego zdaniem specjalistów małe sklepy powinny raczej inwestować w jakość obsługi niż w obniżanie cen, bo wyższą marżę można dobrze wykorzystać, wypłacając dobrej ekspedientce dodatek motywacyjny.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane