Małe sklepy stawiąją na nowoczesne technologie

Zdaniem Dariusza Połaskiego, współwłaściciela firmy Prokas specjalizującej się w systemach i urządzeniach fiskalnych, z roku na rok wzrasta zainteresowanie nowoczesnymi systemami sprzedażowymi ze strony małych i średnich sklepów. - Dystrybuujemy nasze systemy już od kilku lat i widzimy, że właściciele sklepów coraz chętniej sięgają po takie technologie - przyznaje nasz rozmówca.
Zastrzega jednak, że w podejściu właścicieli wciąż dostrzec można krótkowzroczność. - Wśród zapytań ze strony małych sklepów zdecydowanie dominuje podejście minimalistyczne - system ma być po prostu jak najtańszy - twierdzi Dariusz Połaski. Jego zdaniem jest to podstawowy błąd. - Nasi klienci często żałują po pewnym czasie okrojenia systemu. Najczęściej wówczas, kiedy interes zaczyna lepiej prosperować i chcą taki system rozbudować a okazuje się to niemożliwe - wyjaśnia. Dodaje przy tym, że tylko niewielka liczba klientów firmy stara się wcześniej poznać możliwości i ograniczenia sprzętu i zdaje się na porady specjalistów. - Widzimy tu wciąż znaczące pole do edukacji wśród przedsiębiorców - przyznaje Połaski.
Koszt systemu takiego, jak oferowany przez Prokas, to średnio od 8 do 10 tys. zł od stanowiska. - Cena zależy oczywiście od skali zamówienia - zaznacza szef Prokasu. Według niego wśród klientów firmy przeważają właściciele pojedynczych sklepów bądź niewielkich, liczących kilka obiektów sieci. - Jest to system dostosowany do specyfiki funkcjonowania sklepu spożywczego. Może być oparty o komputery POS lub kasy fiskalne. W podstawowej wersji umożliwia kompleksowe zarządzanie sklepem spożywczym. Dla właścicieli sieci sklepów dostępny jest specjalny moduł ułatwiający gromadzenie danych z kilku placówek - Połaski wylicza zalety systemu.
Według niego system firmy co roku pojawia się w kilkudziesięciu nowych sklepach spożywczych w całym kraju.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 17:30 IMM: Zakaz handlu skutkuje wysypem reklam sklepów
- 15:34 A Centrum buduje się w Inowrocławiu
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Lidl wprowadza "ciche godziny"
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł