Mały handel ma dominującą pozycję na wsi

Autor: dlahandlu.pl 31 grudnia 2009 09:00

Wsie i miejscowości poniżej 10 tys. mieszkańców to miejsca, gdzie tradycyjny handel nie odczuwa oddechu konkurencji ze strony dużych sieci - wynika z danych GfK Polonia.

Na wsiach i w małych miasteczkach tylko 9 proc. sklepów należy do dużych sieci handlowych, zaś 32 proc. to sklepy zrzeszone w polskich sieciach. Pozostałe 60 proc. to indywidualne sklepy niezrzeszone. Taka struktura handlu wynika z przekonania dużych sieci, że ich wielkoformatowy sklep sprawdza się w okolicach z dużą liczbą mieszkańców. Dla wielkopowierzchniowych sklepów atrakcyjne są lokalizacje w miastach powyżej 200 tys., oraz miastach od 50 do 200 tys. mieszkańców. W tych lokalizacjach działa 90 proc. sklepów, naleźących do międzynarodowych sieci oraz 70 proc. sklepów zrzeszonych w polskich sieciach handlowych.

Jednak właściciele sklepów na wsiach i w mniejszych miejsowościach twierdzą, że coraz częstszym zjawiskiem są wyprawy mieszkańców wsi na zakupy do centrów handlowych, zlokalizowanych na obrzeżach większych miastach. Powoduje to spadek dochodów sklepów wiejskichi ich trudniejszą sytuację ekonomiczną.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.