Mały handel ma dominującą pozycję na wsi

Autor: dlahandlu.pl 31 grudnia 2009 09:00

Wsie i miejscowości poniżej 10 tys. mieszkańców to miejsca, gdzie tradycyjny handel nie odczuwa oddechu konkurencji ze strony dużych sieci - wynika z danych GfK Polonia.

Na wsiach i w małych miasteczkach tylko 9 proc. sklepów należy do dużych sieci handlowych, zaś 32 proc. to sklepy zrzeszone w polskich sieciach. Pozostałe 60 proc. to indywidualne sklepy niezrzeszone. Taka struktura handlu wynika z przekonania dużych sieci, że ich wielkoformatowy sklep sprawdza się w okolicach z dużą liczbą mieszkańców. Dla wielkopowierzchniowych sklepów atrakcyjne są lokalizacje w miastach powyżej 200 tys., oraz miastach od 50 do 200 tys. mieszkańców. W tych lokalizacjach działa 90 proc. sklepów, naleźących do międzynarodowych sieci oraz 70 proc. sklepów zrzeszonych w polskich sieciach handlowych.

Jednak właściciele sklepów na wsiach i w mniejszych miejsowościach twierdzą, że coraz częstszym zjawiskiem są wyprawy mieszkańców wsi na zakupy do centrów handlowych, zlokalizowanych na obrzeżach większych miastach. Powoduje to spadek dochodów sklepów wiejskichi ich trudniejszą sytuację ekonomiczną.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8031

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane