Markę własną wprowadzają też lokalne sieci

Autor: Marcin Szczepański, dla handlu.pl 29 lipca 2009 09:15

Markę własną wprowadzają też lokalne sieci

Do niedawna na wprowadzenie do oferty własnych marek produktów decydowały się tylko największe sieci handlowe. Przez konsumentów często kojarzone były z gorszą jakością. - W Polsce konsekwentnie, choć powoli i nie bez wstrząsów, zmienia się postrzeganie własnych marek, o które też sieci dbają w coraz większym stopniu. Ich ekspansja staje się faktem i to z korzyścią dla konsumentów - uważa Piotr Haman, prezes zarządu spółki Merchandiser.

Jego zdaniem zmienia się również podejście samych sieci do własnych produktów. - Nie zawsze już oznaczany jest nimi produkt najtańszy, wręcz często marka własna gwarantuje wysoką jakość produktu - uważa Piotr Haman.

Według niego dominacja marek własnych w niektórych sieciach wcale nie oznacza ograniczania konkurencyjności. - Oczywiście wypierają one z półek produkty sprzedawane pod marką dostawców, ale też wcale nie musi to oznaczać, że każdy z nich na tym procesie straci - w końcu gdzieś trzeba je wyprodukować - podkreśla nasz rozmówca.

Zdaniem prezesa Merchandisera sukces tego konceptu polega na ograniczaniu kosztów reklamy i marketingu. - Są one prowadzone przede wszystkim poprzez gazetki promocyjne oraz kreowanie wizerunku sieci handlowej i brandu - wspólnego dla bardzo wielu grup towarowych, co drastycznie zmniejsza koszty promocji. Dzięki temu konsument dostaje produkt w niższej cenie przy zachowaniu jego jakości - argumentuje.

Ostatnio na poszerzenie oferty produktów pod marką własną zdecydowała się sieć Polomarket. Dzięki podpisaniu umowy z Hygieniką pod logo Polomarka na półkach sklepowych pojawią się m.in. pieluchy i atrykuły higieniczne. - Myślę że decyzja Polomarket'u jest jak najbardziej zrozumiała i zgodna z duchem czasu - komentuje ten fakt Piotr Haman.

Jego zdaniem pomimo znacznego rozwoju marek własnych polski rynek i tak pozostaje pod tym względem w tyle za niektórymi krajami Europy Zachodniej. -W Wielkiej Brytanii na przykład, stanowią bardzo znaczną część sprzedaży sieci - twierdzi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane