PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Marki własne zapewniają sklepom wyższe marże

Autor: dlahandlu.pl 22 września 2009 09:24

O tym, że znaczenie marek własnych w handlu rośnie dynamicznie nie trzeba nikogo przekonywać. Na popularność produktów sprzedawanych przez sieci handlowe pod własnym logo wpływa też zapewne kryzys, w efekcie którego konsumenci rozważniej podejmują decyzje zakupowe. Marki własne stają się jednak jednym z pomysłów poszerzenia oferty firm dystrybucyjnych.

REKLAMA
Na wejście w segment marek własnych zdecydował się ostatnio Kolporter, który uruchomił sprzedaż napojów energetycznych i izotonicznych. Spółka zamierza w najbliższym czasie poszerzyć tę ofertę o kolejne kategorie - herbaty mrożone, słodycze, leki OTC i wodę mineralną. - Poszerzamy ofertę o produkty, których najbardziej oczekują nasi klienci, bo sprzedając je mogą uzyskać znacznie wyższą od standardowej marżę - mówi Krzysztof Żądło, dyrektor handlowy Kolportera Service. - Istotnym elementem jest też nasza pełna kontrola nad jakością produktu, począwszy od opakowania aż do marketingu - dodaje.
Kolporter Service dodatkowo wspiera sprzedaż marek własnych programem zakupowym „Karaiby", w którym wszyscy detaliści, po dokonaniu zakupów na określoną regulaminem kwotę, mogą pojechać na atrakcyjną wycieczkę. Produkty tej kategorii są też promowane w punktach sprzedaży przy użyciu wysokiej jakości materiałów POS (wobblery, plakaty, standy, ulotki informacyjne).
- Ponadto promujemy nasze marki własne w gazetach promocyjnych dostarczanych do wszystkich naszych kontrahentów i na stronach www - mówi dyrektor handlowy spółki. - Klienci zamawiają coraz chętniej. Korzyść to przede wszystkim już wspomniana zwiększona marża handlowa, a także konkurencyjna cena. W przypadku napoju energetycznego Tabu sugerujemy cenę na poziomie 1,99 zł, a oferowany produkt pod względem jakości opakowania i napoju mieści się w segmencie premium, w którym cena produktów jest przecież znacznie wyższa - argumentuje.
Zdaniem Krzysztofa Żądło marki własne w różnych grupach asortymentowych będą się w Polsce dynamicznie rozwijać. Świadczą o tym przykłady ich rosnącej sprzedaży w dużych sieciach detalicznych. Podobne tendencje występują również na rynkach zagranicznych, np. w Niemczech, gdzie papierosy pod markami własnymi to około 20 proc. rynku. - Potencjał rozwojowy dla tego segmentu jest bardzo duży, dlatego już wprowadziliśmy do dystrybucji napoje energetyczne Tabu oraz izotoniczne Vita Drink. W pierwszej dekadzie września w naszej ofercie pojawi się mrożona herbata Vita Drink ice tea, niebawem dojdą słodycze impulsowe, a w planach są leki OTC i woda mineralna - wymienia.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA