Materiały POS w sklepie zwiększają sprzedaż nawet o 35 proc.

Autor: dlahandlu.pl 9 lipca 2009 10:55

Z badań rynku wynika, że około 70 proc. decyzji o zakupie jest podejmowanych w miejscu sprzedaży (POS - Point Of Sale). Dlatego też stale rośnie rola, jaką odgrywa reklama skierowana do klienta. Według tych samych badań sklepowe materiały reklamowe podnoszą sprzedaż średnio o 35 proc.

Takie informacje uzyskaliśmy w spółce Kolporter Promocja zajmującej się obsługą marketingową punktów handlowych. - Na rynku pojawia się dużo nowatorskich rozwiązań marketingowych, problem polega na tym, aby właściwie dobrać je do specyfiki danego sklepu czy sieci handlowej - mówi Arkadiusz Kamiński, wiceprezes Kolportera Promocja. Według niego warto szukać nowych rozwiązań w tym zakresie. - Praktyka pokazuje, że tak, bo przekłada się to na zdecydowane zwiększenie sprzedaży. W jednej z ogólnopolskich sieci stacji benzynowych zaproponowany przez nas nośnik reklamowy zwiększył sprzedaż ogólnopolskiego dziennika o 30 proc. - dodaje Kamiński.

Według niego niezwykle istotne jest ponadto dbanie o aktualność prezentowanych w sklepie materiałów. - Kiedy sklepowe wnętrze sprawia wrażenie „zaśmiecenia" reklamami, nie ma szans na osiągnięcie właściwego efektu. Zbyt duży natłok informacji reklamowych powoduje, że ich skuteczność jest znikoma - podkreśla wiceprezes Kolporter Promocja.

Z drugiej strony na ten rynek wkraczają nowe technologie - powszechniejsze stają się nośniki POS TV (Point of Sales TV) - czyli urządzenia emitujące ruchome obrazy (filmy reklamowe, animacje), umieszczone w miejscu sprzedaży towaru - w witrynie lub przy kasie sklepu, na półkach z towarem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane