Mieszkańcy wsi coraz cześciej zaopatrują się w marketach

Autor: Puls Biznesu 17 września 2009 09:23

Mieszkańcy wsi coraz częściej robią zakupy w nowoczesnych sieciach handlowych: hipermarketach, supermarketach i dyskontach - czytamy w Pulsie Biznesu. O ile w 1998 r. ze 100 nabywców ankietowanych przez GFK Polonia tylko 37 było w dyskoncie, o tyle w 2008 r. już 88.

- Wielu producentów i usługodawców jeszcze tego nie widzi. Niepotrzebnie pomijają mieszkańców wsi przy testach produktów. Nie kierują także do tej grupy docelowej kampanii reklamowych. A szkoda, bo wieś jest na nie podatna - uważa Ewa Romańska.

Średni dochód netto na gospodarstwo na wsi rośnie szybciej niż w miastach. W ciągu dekady przekroczył 101 proc. To ogromny potencjał dla handlu i usług. - Wieś nie jest biedna, choć za taką ją uważamy. Owszem, dochody są niższe, ale szybko idą w górę - mówi w rozmowie z Pulsem Biznesu Barbara Lewicka z GfK Polonia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane