Młodzi chętni do pracy w sklepie na wakacje
Pierwsze dni wakacji setki wrocławskich uczniów i studentów wykorzystują, by zarobić na lipcowe i sierpniowe podróże. W Młodzieżowym Biurze Pracy OHP, przy ul. Mazowieckiej, zarejestrowało się już 600 młodych ludzi szukających pracy. Stawka za ich pracę waha się od 7 do 15 złotych brutto za godzinę - podaje Gazeta Wrocławska.
W Jeleniej Górze pracę na wakacje można znaleźć przy promocjach w supermarketach i roznoszeniu ulotek reklamowych. Za godzinę zarabia się od 8 do 10 zł brutto.
W Polsce pracować legalnie można po ukończeniu 16 lat. Aż do pełnoletności jest się, zgodnie z prawem, pracownikiem młodocianym.
Nastolatkowie mogą być zatrudniani do prac pomocniczych, np. przy zbiorach owoców, a także innych drobnych zajęciach, jak np. układanie w sklepach towaru na półkach. Nie mogą pracować na nocnych zmianach. Pracodawca zgodnie z kodeksem pracy musi też wcześniej zgłosić, że ma wyznaczone stanowiska pracy właśnie dla młodocianych.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Pt 18:35 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
- Pt 18:07 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Pt 18:00 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- Pt 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
- Pt 16:51 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Pt 16:23 Lidl też sprzedaje produkty bez VAT
- Pt 15:46 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- Pt 15:33 Gama kusi niezależnych przedsiębiorców. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 6 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej