Monitoring w sklepie musi być widoczny, by odstraszać potencjalnych złodziei

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 2 listopada 2009 08:48

Monitoring w sklepie musi być widoczny, by odstraszać potencjalnych złodziei

Często klient sklepu nie potrafi rozpoznać czy kamera, która go obserwuje jest włączona. Wykorzystują to handlowcy ustawiając atrapy, zamiast działających kamer. Pozwala im to odstraszyć potencjalnych złodziei, bez konieczności inwestowania w sprzęt nagrywający.

- Postanowiłam na próbę, powiesić pod sufitem w widocznym miejscu kamerę przemysłową. Nie połączyłam jej z systemem monitoringu. Taka atrapa wpłynęła na zmianę zachowania klientów - twierdzi właścicielka sklepu ogólnospożywczego z Milanówka.
Samoobsługowy sklep znajduje się niedaleko zespołu szkół średnich, blisko centrum miasta. Kilkuosobowe kolejki młodych ludzi nie są tu rzadkim widokiem.
- We wrześniu zdarzyło mi się kilka kradzieży z półek, drobne rzeczy - paluszki, orzeszki. Na gorąco kupiłam w sąsiednim sklepie elektrycznym za niecałe 100 złotych kamerę. Pomyślałam, że sam widok kamery odstraszy potencjalnych rabusiów. I nie pomyliłam się. Nic mi nie ginie z półek. Jednak zdaje sobie sprawę, że jest to rozwiązanie tymczasowe. W najbliższym czasie zamontuję system monitoringu - twierdzi właścicielka sklepu.
Koszt rejestratora sklepowego, jednej kamery i montażu to około 2,5 tysiąca złotych.
Właściciele sklepów przyznają, że czasami na zmniejszenie liczby kradzieży wpływa powieszenie kartki z informacją: Uwaga, sklep pod nadzorem kamer. Jednak jest to działanie krótkofalowe, aby wzmocnić efekt po jakimś czasie należy naprawdę zamontować sprzęt, żeby złodzieje nie czuli się bezkarni.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.