Myjnia przy sklepie nie ma szans w małej miejscowości

Autor: dlahandlu.pl 18 września 2009 09:01

Myjnia przy sklepie nie ma szans w małej miejscowości

Lokalizowanie przy sklepach nietypowych usług dodatkowych, jak na przykład myjnie samochodowe, może sprawdzić się tylko w przypadku istnienia sporej grupy docelowej. – Przy wyborze miejsc pod nasze myjnie kierujemy się przede wszystkim potencjałem konkretnej lokalizacji. Nie lokujemy naszych inwestycji w miejscowościach liczących mniej niż 20 tys. mieszkańców – mówi nam Piotr Dembiński, przedstawiciel firmy Carwash Investment, która rozwija sieć myjni bezdotykowych lokalizowanych m.in. przy placówkach handlowych.

Oprócz tego kluczową role przy wyborze lokalizacji ma wygoda korzystania z myjni. - Sklep musi dysponować odpowiedniej wielkości terenem, tak aby możliwy był swobodny wjazd i wyjazd do myjni i aby nie ograniczało to ruchu na przysklepowym parkingu - wyjaśnia Piotr Dembiński.
Przy badaniu opłacalności inwestycji pod uwagę brana jest nie tylko liczba mieszkańców miasta ale także liczba firm działających w rejonie oddziaływania sklepu. Według naszego rozmówcy na dzień dzisiejszy bowiem żadna firma w Polsce nie jest w stanie zapewnić systemowego rozwiązania w zakresie obsługi bezgotówkowej na myjniach bezdotykowych, z których korzystać będą mogli klienci posiadający samochody należące do firmowych flot samochodowych. Carwash jest pierwszym projektem tego typu. - Przykładowo dla 70-cio tysięcznego miasta, w którym zarejestrowanych jest ok. tysiąca firm posiadających średnio dwa samochody firmowe, liczba myć w miesiącu dla jednej myjni może wynieść maksymalnie ok. 8 tys. miesięcznie. Liczby pokazują jaka ilość klientów może przybyć również dla sklepu, w okolicy którego zlokalizowana jest myjnia - podkreśla Piotr Dembiński.
A że jest o co walczyć pokazuje szacunek ekonomiki całego przedsięwzięcia. - W przypadku największej myjni (sześciostanowiskowej) możliwy jest zwrot kosztów już w okresie średnio dwóch lat, przy czym miesięczny zysk może wynieść nawet 50 000 zł. W tym przypadku myjni obowiązuje zasada - im więcej stanowisk tym bardziej skraca się okres zwrotu z inwestycji - twierdzi przedstawiciel Carwash Investment. O tym jaka część z tej kwoty trafi do właściciela sklepu decydują postanowienia umowy. Do tego należy jeszcze doliczyć wpływy z dzierżawy terenu, na którym powstanie myjnia.
Sam koszt budowy najtańszej myjni dwustanowiskowej wynosi 369 300 zł netto, przy czym inwestor ma możliwość pokrycia jedynie 20-stu procent inwestycji, pozostałą część zapewniają partnerzy biznesowi Carwash Investment.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane