Na dobrze zorganizowanej loterii sklep zawsze zyskuje

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2009 09:21

Loterie konsumenckie od wielu lat cieszą się niezmiennie dużym zainteresowaniem odbiorców, dając szansę na zdobycie nagrody nie tylko tym, którzy kupią najwięcej, ale także komuś, kto dokona zakupu promocyjnego zaledwie raz. - Dobrze skonstruowana loteria promocyjna, to narzędzie niezwykle silne marketingowo i jednocześnie bezpieczne dla wizerunku marki organizatora - twierdzi Rafał Grzegrzółka z firmy Grzegrzołka&Ko, specjalizującej się w organizacji loterii dla sieci handlowych.

Jego zdaniem o powodzeniu loterii organizowanej przez małą sieć sklepów decyduje kilka czynników. - Po pierwsze, należy dobrze poznać preferencje zakupowe i oczekiwania klientów. Co kupują najchętniej, ile średnio wydają podczas pojedynczych zakupów, dlaczego wybierają dany sklep, sieć, jakie są jej mocne strony - uważa nasz ekspert. Na podstawie tej wiedzy należy dobrać optymalny mechanizm promocyjny. - W przypadku sklepów gdzie rotacja klientów jest bardzo duża, a średnia wartość transakcji niewielka, najlepiej sprawdza sie loteria konsumencka o niskim progu „wejścia" gdzie już przy niewielkiej wartości zakupów można zostać jej uczestnikiem i wygrać atrakcyjną nagrodę - twierdzi Rafał Grzegrzółka. Jego zdaniem promocje typu „zbierz a dostaniesz" mogą cieszyć się mniejszym powodzeniem. - Głównie ze względu na mniejszą atrakcyjność nagród jakie przy niskim koszyku zakupowym sklep lub mała sieć może ufundować. Chyba, że jest to program lojalnościowy oferujący za zebraną ilość punktów atrakcyjne rabaty lub ekstra oferty zakupowe, nie ograniczając jednocześnie uczestnika krótkimi terminami trwania promocji - wyjaśnia.
Zdaniem eksperta z Grzegrzółka&Ko przy tworzeniu mechanizmu promocji ważne jest, by w jej potencjalnych uczestnikach wytworzyć wewnętrzną potrzebę kolejnych odwiedzin, a tym samym kolejnych zakupów. Służą temu loterie wieloetapowe, w których istotną rolę odgrywają tzw. losowania pośrednie. Poza tym niezwykle ważna jest psychologia. - Klient sklepu powinien mieć poczucie i świadomość, że jeśli tylko weźmie udział w promocji, będzie miał dużą szansę wygranej, a każdy kolejny zakup tylko go do niej zbliża - uważa Rafał Grzegrzółka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.