PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Na dobrze zorganizowanej loterii sklep zawsze zyskuje

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2009 09:21

Loterie konsumenckie od wielu lat cieszą się niezmiennie dużym zainteresowaniem odbiorców, dając szansę na zdobycie nagrody nie tylko tym, którzy kupią najwięcej, ale także komuś, kto dokona zakupu promocyjnego zaledwie raz. - Dobrze skonstruowana loteria promocyjna, to narzędzie niezwykle silne marketingowo i jednocześnie bezpieczne dla wizerunku marki organizatora - twierdzi Rafał Grzegrzółka z firmy Grzegrzołka&Ko, specjalizującej się w organizacji loterii dla sieci handlowych.

REKLAMA

Jego zdaniem o powodzeniu loterii organizowanej przez małą sieć sklepów decyduje kilka czynników. - Po pierwsze, należy dobrze poznać preferencje zakupowe i oczekiwania klientów. Co kupują najchętniej, ile średnio wydają podczas pojedynczych zakupów, dlaczego wybierają dany sklep, sieć, jakie są jej mocne strony - uważa nasz ekspert. Na podstawie tej wiedzy należy dobrać optymalny mechanizm promocyjny. - W przypadku sklepów gdzie rotacja klientów jest bardzo duża, a średnia wartość transakcji niewielka, najlepiej sprawdza sie loteria konsumencka o niskim progu „wejścia" gdzie już przy niewielkiej wartości zakupów można zostać jej uczestnikiem i wygrać atrakcyjną nagrodę - twierdzi Rafał Grzegrzółka. Jego zdaniem promocje typu „zbierz a dostaniesz" mogą cieszyć się mniejszym powodzeniem. - Głównie ze względu na mniejszą atrakcyjność nagród jakie przy niskim koszyku zakupowym sklep lub mała sieć może ufundować. Chyba, że jest to program lojalnościowy oferujący za zebraną ilość punktów atrakcyjne rabaty lub ekstra oferty zakupowe, nie ograniczając jednocześnie uczestnika krótkimi terminami trwania promocji - wyjaśnia.
Zdaniem eksperta z Grzegrzółka&Ko przy tworzeniu mechanizmu promocji ważne jest, by w jej potencjalnych uczestnikach wytworzyć wewnętrzną potrzebę kolejnych odwiedzin, a tym samym kolejnych zakupów. Służą temu loterie wieloetapowe, w których istotną rolę odgrywają tzw. losowania pośrednie. Poza tym niezwykle ważna jest psychologia. - Klient sklepu powinien mieć poczucie i świadomość, że jeśli tylko weźmie udział w promocji, będzie miał dużą szansę wygranej, a każdy kolejny zakup tylko go do niej zbliża - uważa Rafał Grzegrzółka.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15555

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA