Na stronach internetowych sklepy mogą promować zmiany w asortymencie

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 10 kwietnia 2009 12:13

Niewielkie sieci handlowe nie doceniają znaczenia Internetu. Często strony przygotowane są byle jak, brakuje na nich istotnych informacji, a w dziale aktualności zalegają wiadomości sprzed kilku lat. Zdarzają się nawet sieci, które w ogóle nie mają w sieci swoich witryn. Według ekspertów to błąd.

Dobrze przygotowana strona internetowa to podstawa. - Witryna świadczy o sklepie, dlatego profesjonalne jej przygotowanie jest niezwykle ważne. Absolutnym wymogiem jest umieszczenie na niej takich informacji jak godziny otwarcia, dokładny adres, numer telefonu oraz aktualna oferta lub jej zarys - podkreśla Anna Piątkiewicz z agencji VanguardPR (Grupa Adweb).

Ale zakres dostępnych na stronie informacji może być znacznie szerszy. Według naszej rozmówczyni w oczach klientów bardzo korzystnie może wypaść zamieszczenie informacji dotyczących dostaw świeżego pieczywa oraz mięsa i wędlin, czyli artykułów dowożonych zazwyczaj kilka razy w ciągu dnia. Dzięki temu klienci będą wiedzieli kiedy trafić na nowe produkty. - Warto również, żeby na stronie coś się działo - informacje o konkursach, drobne ogłoszenia czy sezonowe promocje. Można publikować dane dotyczące produktów, które mają wejść do oferty, np. na wiosnę zamieszczać informację, że już od przyszłego tygodnia w sklepie dostępne będą truskawki, czy też inne owoce sezonowe pochodzące z polskich upraw - sugeruje Piątkiewicz.


W przypadku niewielkich, osiedlowych sklepów strona internetowa może być również miejscem, które pełni funkcje związane z integracją lokalnej społeczności. - Stronę internetową można w jakimś stopniu potraktować jako tablicę ogłoszeniową, gdzie klienci będą mogli zamieszczać drobne ogłoszenia dotyczące całe społeczności - podpowiada nasza rozmówczyni. - W ten sposób sklep w sposób naturalny i samoczynny wnika w mikroklimat osiedlowej społeczności.

Ale działania związane z promocją w Internecie powinny pójść dalej niż stworzenie dobrej witryny. - Sama strona internetowa jest tylko wizytówką. Należy zadbać by miała ona grono swoich stałych odbiorców, by nie istniała w próżni. Dlatego też bardzo ważne jest podejmowanie działań, które zwiększą jej widoczność, dzięki którym klienci będą mogli na nią trafić. Niezbędne jest zatem pozycjonowanie strony, poprzez zlecenie to firmie zewnętrznej lub samoczynne działania np. dodawanie strony do katalogów - wyjaśnia nasza rozmówczyni. Przydatne informacje dotyczące pozycjonowania strony można znaleźć np. na stronach www.seosutra.pl czy www.isf.pl. W przypadku sieci franczyzowych warto również pomyśleć o możliwościach jakie daje marketing szeptany.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane