Nadchodzi czas kart zbliżeniowych

Autor: Dziennik 20 lipca 2009 10:07

Coraz więcej Polaków ma w swoich portfelach karty debetowe lub kredytowe. Już niedługo obok nich mogą na stałe zagościć karty bezstykowe, którymi możemy płacić za drobne zakupy bez numeru PIN, czy podpisu. Kolejne banki wprowadzają te produkty do swojej oferty - podaje Dziennik.

 Idea jest prosta - zamiast wprowadzać PIN lub podpisywać się, wystarczy zbiżyć plastik do specjalnego czytnika i już transakcję mamy za sobą.

Jako pierwszy na ten odważny krok zdecydował się BZ WBK. Obecnie najwięcej zbliżeniówek wydał zaś ING BSK. Z informacji, do jakich dotarł serwis prnews.pl wynika, że w Polsce funkcjonuje obecnie ok. 120 tys. kart bezstykowych, z czego aż 100 tys. z logo Maestro lub Master Card (lider rynku).

Czy Polacy i sklepy zaakceptują tę technologię? Jak na razie liczba miejsc, w których możemy płacić kartami bezstykowymi jest bardzo ograniczona. Poza tym, wciąż widać problemy w akceptacji płatności - wielu sprzedawców nie potrafi po prostu obsługiwać nowych terminali. Podobnie jednak było w przypadku tradycyjnych kart, więc i tym razem ta bariera powinna zostać szybko przełamana. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,43

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.