Najważniejszym kanałem sprzedaży gum do żucia jest handel tradycyjny

Autor: spozywka.pl 8 stycznia 2010 10:47

Portal spozywka.pl przedstawił raport firmy Nielsen o rynku gum do żucia. Wynika z niego, że gumy do żucia są kategorią rozwijającą się dynamicznie. W okresie czerwiec 2008 - maj 2009 jej sprzedaż wyniosła ponad 810 mln złotych i zanotowała wzrost o 8,7% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego zarówno pod względem sprzedaży wartościowej, jak i wolumenowej.

Najważniejszym segmentem w kategorii są gumy do żucia w papierku, stanowiące 53,4% udziału w sprzedaży wolumenowej. Najważniejszym kanałem sprzedaży jest handel tradycyjny. W okresie czerwiec 2008 - maj 2009 duże sklepy spożywcze odpowiadały za 9,0% sprzedaży wartościowej (wzrost o 1,1 % w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego), średnie sklepy spożywcze generują 22,6% sprzedaży kategorii, małe sklepy - 21%, a kioski - 9,3%. W największym stopniu na znaczeniu zyskały supermarkety, które zwiększyły udział w sprzedaży z 19,4% do 21,0%.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane