PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nestle Polska: Polacy oszczędzą na jedzeniu

Autor: GW 5 marca 2009 11:41

Producent Nescafe, batoników KitKat oraz zup w proszkach Winiary uważa, że przychody firmy w tym roku spadną wraz z polskim rynkiem żywności.

Leszek Wencel, prezes Nestle Polska, spodziewa się, że w tym roku rynek żywności odnotuje "niski, jednocyfrowy wzrost".

- Podobnie będą rosły nasze przychody - ujawnił i dodał, że oszczędzanie na zakupach, do którego uciekają się dotknięci słabą złotówką Polacy, na razie nie dotknęło branży dóbr szybko zbywalnych. - Wraz detalistami obserwujemy zmiany w koszykach zakupowych, ale nie są one wielkie. Ludzie oszczędzają raczej na restauracjach i dobrach luksusowych, a biorąc pod uwagę nasze produkty, jesteśmy w dużo lepszej sytuacji niż np. przemysł samochodowy - zaznaczył szef Nestle Polska. Zdaniem Laurenta Freixe'a konsumenci zaczynają oszczędzać przede wszystkim na produktach średniej kategorii cenowej, podczas gdy najtańsze i najdroższe marki są mniej podatne na spowolnienie. - Podejmując decyzje zakupowe w trudnych czasach, ludzie staranniej prześwietlają jakość w relacji do ceny produktu - dodaje Wencel. W przypadku Nestle średnia półka to m.in. płatki Nesquick oraz kawa Nescafe, do której należy ponad 37 proc. polskiego rynku kawy rozpuszczalnej.

Według szacunków krakowskiej firmy PMR Publications w zeszłym roku rynek spożywczy w Polsce był wart 217,4 mld zł, co daje wzrost na poziomie 6,4 proc. wobec 2007 r. W tym roku wzrost ma zwolnić do 3,4 proc., a wartość rynku zatrzymać się na poziomie 224,7 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11446

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 508972

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane