Netto pozytywnie ocenia zatrudnienie niepełnosprawnych

Autor: portalspozywczy.pl 1 lipca 2009 15:14

Sławomir Nitek, dyrektor sieci Netto mówi, że jedną z zachęt do zatrudnienia niepełnosprawnych w sklepach Netto była analiza comiesięcznych wydatków na obowiązkowe składki odprowadzane na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. - Zatrudniając niepełnosprawnych możemy uzyskać zwolnienie z części kosztów związanych z opłatami z tytułu PFRON - mówi dyrektor.

- Z naszych obserwacji wynika, że zatrudnianie osób niepełnosprawnych ma bardzo wiele plusów: są one zmotywowane, zaangażowane, efektywnie pracują - ocenia Sławomir Nitek. - Do tego nasi klienci bardzo życzliwie reagują, kiedy widzą niepełnosprawnego pracownika w sklepie.

Proces rekrutacji osób niepełnosprawnych wspierają dwie agencje pracy tymczasowej Sanpro PTS z grupy IMPEL JOB Service oraz Randstad. W marcu rozpoczęły się spotkania z kandydatami podczas rozmów rekrutacyjnych, które przeprowadza kadra kierownicza Netto i pracownicy działu personalnego centrali koncernu w Motańcu.

Na placówki pilotażowe wyznaczono sklepy w Szczecinie, Kaliszu, Ostrowie Wielkopolskim, Poznaniu, Lesznie, Kościanie, Górze. - Na początku zatrudniliśmy 10 osób na stanowiskach sprzedawców - informuje dyrektor Nitek. - Warunkiem przyjęcia jest oczywiście chęć do pracy oraz posiadanie orzeczenia lekarskiego o takim stopniu niepełnosprawności, aby było możliwe sprawne wykonywanie obowiązków przez daną osobę. Po udanym pilotażu rozszerzyliśmy listę sklepów o kolejne w: Gdańsku, Gorzowie, Rumii, Choszcznie, Kamieniu Pomorskim, Koszalinie, Kołobrzegu, Słupsku, Chojnicach, Tucholi, Świnoujściu, Międzyzdrojach. Docelowo Netto Polska planuje zatrudnić nawet po jednej osobie niepełnosprawnej w każdej ze swoich 161 polskich placówek.

Z badań instytutu SMG/KRC wynika, że ok. 60 proc. firm nie jest zainteresowanych tworzeniem miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych. Na taką postawę wpływają skomplikowane i często zmieniające się przepisy prawne, dotyczące obowiązków pracodawców, niechęć do ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z dostosowaniem miejsca pracy do potrzeb osoby niepełnosprawnej. Kolejna przyczyna to obawa, że taka osoba może nagle zachorować lub wymagać dodatkowej pomocy, co uniemożliwi jej wywiązywanie się z obowiązków.

- Nie obawiamy się tych problemów - zaznacza Sławomir Nitek. - Zdajemy sobie oczywiście sprawę z tego, że osoby niepełnosprawne potrzebują więcej uwagi ze strony pracodawcy. Dlatego kierownicy naszych sklepach zostali specjalnie poinstruowani i wyznaczeni na opiekunów osób niepełnosprawnych.

Tylko jedna trzecia polskich firm poszukuje niepełnosprawnych pracowników przez urzędy pracy czy ogłoszenia. Nie dziwi zatem fakt, że w Polsce pracuje tylko 20 proc. z 3 mln osób niepełnosprawnych.

Netto jest obecne na polskim rynku od sierpnia 1995 roku, kiedy to otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie. Sieć rozwija się na terenie Polski północnozachodniej. Liczba sklepów działających w Polsce wynosi 161. Netto posiada dwa centra dystrybucyjne: w Motańcu pod Szczecinem oraz w Domasławie pod Wrocławiem.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,05

  • Śr

    5,52

  • Min

    4,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.