PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nie można zagalopować się w cięciu kosztów

Autor: Harvard Business Review 7 września 2009 11:35

Gdy sprzedaż przestaje rosnąć, sieci detaliczne stają przed wyborem: zredukować koszty lub pogodzić się ze spadkiem marż. Większość z nich postanawia ciąć koszty, by utrzymać zyski na jak najwyższym poziomie. Jednak często oprócz niepotrzebnych kosztów tną także te potrzebne uważają Ken favaro, Tim Romberger, David Meer, współautorzy tekstu w Harvard Business Review.

Eliminacja potrzebnych kosztów może początkowo wpłynąć korzystnie na marże, ale prędzej czy później ucierpią przychody i przywrócenie zyskowności stanie się jeszcze trudniejsze.

Koszty niepotrzebne to te, które nie generują niczego, za co klienci są w końcowym rozrachunku gotowi zapłacić. Za sprawą postępu technologicznego i innowacji procesowych koszty, które niegdyś były niezbędne, mogą stać się zbędnymi. 

Gdy chce się prześledzić dwie ważne relacje: zależności pomiędzy kosztem oferty a poszczególnymi jej aspektami - gamą produktów, atmosferą sklepów, poziomem obsługi klienta i tak dalej - oraz zależności pomiędzy poszczególnymi aspektami oferty a korzyściami, jakie wynikają z nich dla klientów (które są w końcu tym, za co klienci są gotowi zapłacić) warto skorzystać z „metody kształtowania kosztów pod kątem korzyści dla klientów".

Bez tego narzędzia sieciom detalicznym trudno jest zbadać, które - lub jak duże - zmiany w wysokości poszczególnych pozycji kosztowych wpływają na poziom przychodów, i tym samym ustalić, jak utrzymać poziom marż, nie dopuszczając do spadku całkowitych przychodów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane