PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Nie tylko największe sklepy mogą zachęcać muzyką do zakupów

Autor: dlahandlu.pl 10 grudnia 2009 09:41

Audiomarketing to metoda polegająca na wywieraniu wpływu na zachowanie i samopoczucie klientów oraz personelu, poprzez właściwie dobraną muzykę.

Celem jest stworzenie atmosfery sprzyjającej intensywniejszym zakupom. Ma to służyć zwiększeniu sprzedaży w wyniku stworzenia odpowiedniego tła muzycznego. Znamy to z hipermarketów, ale nie tylko największe sklepy mogą zachęcać muzyką do zakupów. W wielu małych sklepach gra radio. Ale tu pojawia się problem opłat za publiczne odtwarzanie muzyki. W większych sklepach zwykłego radia po prostu nie słychać.

Można pokusić się o utworzenie sklepowego radiowęzła. Według pracownika serwisu internetowego muzykawsklepie.pl należy zacząć od zdefiniowania grupy docelowej klientów. Trzeba określić porę roku, dni tygodnia oraz godziny odwiedzin sklepów przez młodzież szkolną, kobiety, emerytów, biznesmenów, turystów i inne grupy konsumenckie. Następnie powstaje zbiór melodii. Dodatkowo mogą pojawiać się informacje głosowe np. życzenia miłego dnia i udanych zakupów, życzenia świąteczne, reklamy towarów oferowanych w sklepie.

Niestety cena takiego rozwiązania jest ustalana indywidualnie. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że przygotowanie projektu to koszt kilku tysięcy złotych, i kilkaset złotych miesięcznego abonamentu. Usługodawca bierze na siebie regulacje związane z odpłatnością za publiczne odtworzenia muzyczne do ZAiKS i ZPAV. W zamian handlowiec informuje klienta na gorąco o promocjach, wyprzedażach oraz dostarcza innych praktycznych informacji. Poza tym audio marketing ma sprawiać, że wizyta konsumenta w miejscu sprzedaży trwa zdecydowanie dłużej niż w przypadku braku bloku muzycznego, a to szansa na pozostawienie w kasie wyższej kwoty.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane