Nie zawsze asortymentowe sugestie producentów służą sklepom

Autor: dlahandlu.pl 16 marca 2010 09:27

Nie zawsze asortymentowe sugestie producentów służą sklepom

Wielu handlowcom wciąż obce są zasady zarządzania asortymentem w sposób pozwalający na zwiększanie obrotów sklepu. Wykorzystują to producenci towarów, którzy często sugerują, jak ułożyć towar na półce. - Z reguły jest to korzystne tylko dla producenta, który anektuje dla swojego towaru maksimum przestrzeni . Sklepy często tracą na stosowaniu takich rozwiązań - mówi Gerard Marciniak, dyrektor ds. marketingu sieci handlowej FJ.


Jako przykład Gerard Marciniak podaje sposób ekspozycji dżemów w jednym ze stołecznym sklepów. - Placówka oferowała dżemy w ośmiu smakach. Były one ustawione w rzędzie, po jednym fejsie każdy. Jak wyjaśniał właściciel, taki sposób ekspozycji doradził mu producent. Jednak on ma krańcowo inne priorytety. Właściciel powinien ułożyć kilka fejsów dżemu o smaku, który najlepiej się sprzedaje, zamiast eksponować te mniej popularne. W ten sposób pokazuje klientowi, co jest najczęściej kupowane (co wpływa na decyzje klienta) i sprawia, że towar szybciej rotuje, a tym samym rośnie sprzedaż produktu danej kategorii - wyjaśnia Marciniak.

Facing towaru to ułożenie produktów na półce pod względem ilości wystawionych produktów tego samego rodzaju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane