Nie zawsze asortymentowe sugestie producentów służą sklepom

Autor: dlahandlu.pl 16 marca 2010 09:27

Nie zawsze asortymentowe sugestie producentów służą sklepom

Wielu handlowcom wciąż obce są zasady zarządzania asortymentem w sposób pozwalający na zwiększanie obrotów sklepu. Wykorzystują to producenci towarów, którzy często sugerują, jak ułożyć towar na półce. - Z reguły jest to korzystne tylko dla producenta, który anektuje dla swojego towaru maksimum przestrzeni . Sklepy często tracą na stosowaniu takich rozwiązań - mówi Gerard Marciniak, dyrektor ds. marketingu sieci handlowej FJ.


Jako przykład Gerard Marciniak podaje sposób ekspozycji dżemów w jednym ze stołecznym sklepów. - Placówka oferowała dżemy w ośmiu smakach. Były one ustawione w rzędzie, po jednym fejsie każdy. Jak wyjaśniał właściciel, taki sposób ekspozycji doradził mu producent. Jednak on ma krańcowo inne priorytety. Właściciel powinien ułożyć kilka fejsów dżemu o smaku, który najlepiej się sprzedaje, zamiast eksponować te mniej popularne. W ten sposób pokazuje klientowi, co jest najczęściej kupowane (co wpływa na decyzje klienta) i sprawia, że towar szybciej rotuje, a tym samym rośnie sprzedaż produktu danej kategorii - wyjaśnia Marciniak.

Facing towaru to ułożenie produktów na półce pod względem ilości wystawionych produktów tego samego rodzaju.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane