PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Nielsen: Likiery najlepiej sprzedają się w hipermarketach

Autor: portalspozywczy.pl 5 marca 2010 10:26

W sklepach w ubiegłym roku sprzedaż likierów powoli rosła. Biorąc pod uwagę trudną sytuację gospodarczą, 4-proc. wzrost wolumenowy może cieszyć producentów. Jeszcze szybciej, bo o 8,5 proc. zwiększyła się wartość rynku - wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się likiery z zagranicy.

REKLAMA

Od grudnia 2008 r. do listopada ub.r. w hipermarketach, supermarketach, małych, średnich oraz dużych sklepach spożywczych oraz sklepach winno-cukierniczych sprzedano łącznie 3,95 mln litrów likierów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej.
- Przełożyło się to na wartość sprzedaży w wysokości 173,5 mln zł. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Paweł Dołęga, analityk w The Nielsen Company. Jednym słowem wartość rynku urosła o 8,5 proc. - Szybsze tempo wzrostu sprzedaży wartościowej likierów niż sprzedaży ilościowej oznacza wzrost średniej ceny na rynku - wyjaśnia.
Choć na polskim rynku dominują likiery lokalnej produkcji (stanowią ilościowo 72,1 proc. oraz wartościowo 59,7 proc.), ale to likiery importowane zwiększają swoje udziały. W badanym okresie zanotowano wzrost udziałów wartościowych w stosunku do ubiegłego roku o 3,6 pp, wzrost udziałów wolumenowych - o 4,6 pp.
Większość sprzedaży detalicznej stanowią likiery kremowe (77,6 proc, udziałów ilościowych oraz 72 proc. udziałów wartościowych), a ich udziały były w miarę stabilne w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.
- Kanałem, który miał największy udział w sprzedaży likierów w analizowanym okresie były supermarkety (34 proc. sprzedaży wartościowej kategorii w analizowanym okresie). Kanał ten odnotował także największy, o 5 pp. wzrost lokalizacji sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku - wyjaśnia Paweł Dołęga.
Z informacji Nielsena, drugim kanałem o największym znaczeniu dla sprzedaży likierów były hipermarkety. Ich wartościowe udziały w sprzedaży likierów w badanym okresie wyniosły 20,8 proc.
- Spośród kanałów handlu tradycyjnego - największy udział w wartościowej sprzedaży likierów odnotowały średnie sklepy spożywcze, o powierzchni 41 -100 mkw. - dodaje ekspert.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14238

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA