Niewielu Polaków planuje robić zakupy świąteczne w sklepach osiedlowych

Autor: dlahandlu.pl 12 listopada 2009 14:51

Ponad połowa Polaków (51 proc.) planuje zrobić przedświąteczne zakupy w hipermarketach, do supermarketów i dyskontów wybiera się kolejno 16 i 14 proc. ankietowanych. Niewielka bo 3 proc. grupa planuje zaopatrywać się w delikatesach i sklepach ogólnospożywczych - wynika z raportu firmy Deloitte Polska.

Polacy wybierając sklep kierują się kilkoma przesłankami. Po pierwsze szerokim asortymentem, który zachęca do wizyty aż 86 proc. ankietowanych. Ważne są także promocje i rabaty przy zakupach, które są atrakcyjne dla 82 proc. pytanych. Sklepy przyciągają także „najkorzystniejszą relacją między ceną a jakością" tak uważa 79 proc. badanych. Około 70 proc. pytanych rodaków jako ważne powód wyboru sklepu na świąteczne zakupy podaje „obecność znanych marek" i „gwarancja niższej ceny".

Dane te należy analizować, pamiętając, że badanie na 903 respondentach zostało przeprowadzone, głównie w dużych miastach, gdzie popularność hipermarketów jest większa niż mniejszych formatów sklepów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10826

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane