Nowa koncepcja rozbudowy Centrum Handlowego Wzgórze w Gdyni

Autor: dlahandlu.pl 15 kwietnia 2010 14:51

Centrum Handlowe Wzgórze uzyska nowy wygląd i zostanie przebudowane według nowej koncepcji architektonicznej. 550-metrowa fasada centrum uzyska nowoczesny wygląd. Zostanie dobudowana nowa część Wzgórza.

Nowa koncepcja architektoniczna opiera się na idei budowy centrum wokół głównego placu o charakterze rynku miejskiego - miejsca spotkań, spędzania wolnego czasu i robienia zakupów, nowej agory. Przestrzeń handlowa Wzgórza koncentrować się będzie wokół trzech stref: artykułów codziennej potrzeby, rozrywki i wypoczynku (kino, kręgielnia, kawiarnie i restauracje wokół głównego placu wewnątrz centrum), sklepów z odzieżą (fashion mix). Na łącznej powierzchni handlowej 63 tys. mkw dwupoziomowego Wzgórza znajdzie się 250 sklepów. Nowy parking pomieści 1800 aut na siedmiu poziomach.

Gdynia jest najważniejszym polskim portem morskim. Stopa bezrobocia należy tu do najniższych w kraju, a siła nabywcza jest wyższa od przeciętnej w Polsce o 27 proc. Aglomerację trójmiejską zamieszkuje ponad milion osób, a samą Gdynię ponad 250 tys.

Grupa Foncière Euris, właściciel Centrum Handlowego Wzgórze w Gdyni, powierzyła w 2009 roku spółce Mayland Real Estate przeprowadzenie projektu odnowienia istniejącego obiektu oraz budowy nowej części centrum. Mayland został również project managerem Wzgórza. Mayland w 2008 roku otworzył trzy nowoczesne centra handlowe: Karolinkę w Opolu, Pogorię w Dąbrowie oraz Jantara w Słupsku. Firma planuje otwarcie kolejnych projektów m.in. w Krakowie, Szczecinie i Słupsku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10804

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane