Nowa polityka cenowa w halach Makro

Autor: dlahandlu.pl 13 stycznia 2010 10:07

Od 12 stycznia 2010 roku MAKRO Cash & Carry wprowadziło nową politykę cenową pod hasłem „Gwarancja najniższej ceny". Firma oferuje zwrot różnicy w sytuacji, gdy cena produktu w innej hurtowni jest niższa niż oferowana przez MAKRO.

Nowa polityka cenowa została stworzona w oparciu o najczęściej sprzedawane produkty, oferowane przez niezależnych detalistów. Koszyk kilkuset najczęściej sprzedawanych produktów, zawierający także artykuły regionalne, powstał na podstawie badań rynkowych oraz we współpracy z klientami MAKRO. Firma gwarantuje stałą dostępność produktów włączonych do koszyka, które zostały oznaczone specjalnym logo. Jako symbol programu został wybrany pies obronny - strażnik najniższych cen.

- Monitoring cen odbywa się za pośrednictwem pracowników MAKRO oraz specjalistycznych agencji zewnętrznych, codziennie weryfikujących i dostosowujących ceny ponad 6 tysięcy produktów - mówi José Bonito, Customer Management Director w MAKRO Cash & Carry.

Firma MAKRO wprowadziła również system bonusowy, który obowiązuje na wszystkie produkty - także na alkohole, papierosy i ofertę promocyjną. Klienci mogą dzięki niemu uzyskać rabat w wysokości do 5 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Klientka z Bielska 2010-04-26 18:41:54

    Nowy System Bonusowy nie działa tak jak Pani Patrycja pisze. Opisuje Pani dodatkowe rabaty jakie otrzymują klienci. Nowy system bonusowy to np 2,3,4 i 5 % od sumy całości zakupów. W moim przypadku - dostaję 4% od całości dokonanych zakupów. Ceny artykułów faktycznie są atrakcyjniejsze niż kiedyś. Dodatkowe rabaty, o których Pani pisze są fajnym sposobem na dodatkowe promocje w moim sklepie. Nie należe do żadnej sieci handlowej i sama robię promocje w sklepie. Ja osobiście polecam.

  • Patrycja G. 2010-03-14 16:30:58

    Wielka kampania reklamowa by przyciągnąć nowych klientów - ale w praktyce, by udowodnić np. że cena jest tańsza w lokalnej hurtownib- to muszę kupić towar na fakturę i jechać do MAKRO by kupić ten sam towar, a wtedy zwrócą mi różnicę w cenie - nie obniżą jej na półce !!! - logistycznie dla przedsiębiorców - to jest bez sensu, nikt nie będzie kupował w jednej hurtowni, by kupić (nawet jak zwrócą różnicę) w drugim sklepie - na to liczą panowie od socjotechniki sprzedaży.



    Poza tym MAKRO - mimo, iż mam złotą kartę - straciło miano hurtowni - wszystko można kupić na sztuki i ceny jak na HURT są dość wysokie, poza promocją ciężko jest coś kupić na dobrym rabacie.

    Nowy system bonusowy - jak się dowidziałam na własnym przykładzie - jest też sprytnie przemyślany. W MAKRO jeśli pisze że: dostajesz przy zakupie 2 opakowań np.20% to dostajesz rabat tylko na zakupy "parzyste"

    (czyli jak kupisz 101 opakowań za 100 dostajesz rabat 20%, a za tą sto pierwszą sztukę płacisz normalnie bez rabatu)

    Jeśli pisze, że dostajesz 25% za 8 sztuk podpasek Always - kupując np. 15 sztuk to: za 8 dostajesz rabat, a za te 7 już NIE - należy pamiętać w takim wypadku aby kupić np:8 lub 16, 24, 32 ...by dostać obiecany rabat w innym wypadku - jesteś OKROJONY z rabatu

    Myślę, że takie postępowanie jest mocno przemyślane - bo - wszystkie udzielone rabaty są liczone na końcu faktury !?!?! byś się nie zorientował i nie doliczył udzielonych rabatów.

    W każdej innej hurtowni, rabat obowiązuje powyżej DANEJ ILOŚCI - czyli każda większa ilość np.podpasek powyżej 8 szt. (np. w Selgrosie, EuroCase itp.), a cena po rabacie jest już widoczna na rachunku.



    Można powiedzieć, że Makro prowadzi politykę marchewki i kija , daje promocje , ale na nieparzystych zakupach bezwzględnie "skubie" klienta. Jeśli tak ma wyglądać nasza współprace i dbanie o klienta hurtowego - to ja dziękuję.

    ...i pytam czemu każda promocja ma w sobie przysłowiowego HAKA na klienta ???



    (przypomina mi się reklama telefonów - rozmowy za darmo, a abonament za 1 zł - JAK TO PIĘKNIE BRZMI - tylko, że - rozmowy za darmo - tylko do tej samej sieci i to o północy, przez 2 godziny, a abonament za 1 zł tylko przez pierwszy miesiąc !!! a potem PŁACZ i PŁAĆ )

    Patrycja G.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane