Obniżanie ceny towarów, nie może mieć na celu eliminacji konkurentów

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 14 stycznia 2010 12:37

Ewelina Stobiecka, radca prawny i partner zarządzający w kancelarii e|n|w|c dla Dziennika Gazety Prawnej komentuje stosowane przez sklepy praktyki podczas wyprzedaży towaru.

- Naganne są praktyki polegające na sztucznym podnoszeniu ceny tuż przed wyprzedażą, aby później oferować towar po zmniejszonej cenie i tym samym wyjść na zero, czy też odnoszenie się w obniżce do cen wcześniej nieistniejących. Jako niezgodne z prawem traktuje się obniżenie ceny poniżej kosztów produkcji lub zakupu, prowadzące do naruszenia zasad konkurencji - mówi Dziennikowi Gazecie Prawnej ewelina Stobiecka.

Przedsiębiorca który twierdzi, że celem organizowanej przez konkurencję wyprzedaży jest eliminacja go z rynku i udowadni ten fakt przed sądem, może domagać się m.in. zaniechania niedozwolonych działań przez konkurenta i usunięcia skutków takich działań. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane