Opłaty za wydawanie foliówek nie wstrząsną handlem

Zdaniem handlowców wprowadzenie opłat za wydawanie torebek foliowych w sklepach sprawi, że klienci jeszcze chętniej niż dotychczas korzystać będą z toreb wielokrotnego użytku. – Jeśli klient będzie musiał tak czy inaczej zapłacić za torbę, to będzie wolał przeznaczyć pieniądze na produkt, który posłuży mu dłużej niż tylko jeden raz – uważa Anna Jaworska, właścicielka jednego z osiedlowych sklepów spożywczych w stolicy.
W tej chwili i tak w praktyce większość dużych sieci handlowych i coraz większa liczba małych sklepów pobiera już opłaty za torebki foliowe. - Dla nas zmiana ta oznacza, że zamiast do kasy sklepu pieniądze ze sprzedaży torebek foliowych trafiać będą do budżetu Państwa. Trudno sobie bowiem wyobrazić sytuację, że klient będzie chciał zapłacić za torebkę foliową 80 groszy - mówi nam właścicielka sklepu samoobsługowego na warszawskim Ursynowie.
W projekcie rozporządzenia przygotowanym przez Ministerstwo Środowiska pojawił się zapis o wprowadzeniu opłaty recyklingowej w wysokości 40 groszy od każdej torebki foliowej wydanej przez sklep klientowi. W ten sposób Ministerstwo chce ograniczyć negatywny wpływ foliowych opakowań na środowisko.
Według Anny Jaworskiej w początkowej fazie pobierania opłat za torebki foliowe klienci będą z pewnością niezbyt przychylnie nastawieni. - Sądzę jednak, że nie potrwa to długo. Wprowadzenie do użytku toreb ekologicznych było pierwszym krokiem do wyeliminowania opakowań foliowych. Wprowadzenie obowiązkowych opłat za ich wydawanie jest jego naturalną konsekwencją i sądzę, że nie powinno to wywołać gwałtownych protestów klientów - uważa nasza rozmówczyni. Według niej torby ekologiczne sprzedają się coraz lepiej i coraz większa liczba klientów kupuje je przy okazji zakupów w sklepie.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Sb 16:11 2020 r. bez debiutów na polskim rynku e-grocery?
- Sb 15:02 Xiaomi zorganizowało promocję: chętnych było tylu, że ... zamknięto sklep
- Sb 14:54 W najbliższą niedzielę sklepy otwarte
- Sb 11:09 Przejęcie na rynku mazowieckich hurtowni spożywczych
- Sb 08:36 W 2020 r. nie zrobimy e-zakupów w Netto. Sieć na razie nie myśli o sklepie...
- Sb 08:20 Od soboty turyści mogą wwieźć do UE tylko pięć typów owoców, np. ananasy i...
- Pt 14:32 Marka Under Armour wchodzi do Krakowa
- Pt 14:14 Konfederacja Lewiatan: Podatek handlowy powinien być naliczany od 1 stycznia...
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Allegro
-
Do końca grudnia sklepy muszą złożyć wnioski o wpis do BDO
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Intermarche wycofuje się z Warszawy i Białej Podlaskiej. To już 12. sklep...
- 5 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 6 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem

BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Lokal użytkowy, Ameryka, 5000.00 m², wynajmę lokal użytkowy
- Mieszkanie, Warszawa Targówek (Bródno), Malborska, 30.47 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa Praga Północ (Nowa Praga), Jana Młota, 58.40 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Warszawa, Wawrzyńca Surowieckiego, 53.00 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.