Paleo: Dobry początek roku pomimo kryzysu

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 21 kwietnia 2009 13:49

Wielkość sprzedaży w sklepach Paleo w styczniu 2009 roku zwiększyła się o 8 proc. w zestawieniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Analiza pierwszych sześciu tygodni tego roku wykazała wzrost obrotów o 6,5 proc. Właściciele zauważają jednak pewne zmiany dotyczące tego co i ile kupują klienci.

- Na razie dobrze sobie radzimy w tych ciężkich czasach, choć niektóre zachowania konsumentów świadczą o pewnych oszczędnościach. Stosunkowo słabo wypadł w tym roku tłusty czwartek. W porównaniu z rokiem ubiegłym odnotowaliśmy spadek sprzedaży pączków o około 340 sztuk, przy sprzedaży na poziomie 20 tys. sztuk, w pięciu sklepach sieci - mówi Wojciech Śliwa, prezes sieci delikatesów Paleo. - Nie najlepiej wyglądała również sprzedaż w Walentynki. Wpływ na to mogła mieć śnieżna pogoda, albo to, że święto wypadło akurat w sobotę. A w soboty królują galerie handlowe i hipermarkety, bo sucho, ciepło i komfortowo - uważa prezes.

Nasz rozmówca zwraca również uwagę na przekserowanie zakupów pewnych grup asortymentowych. - Ze względu na wzrost kursu euro ceny pomarańczy i mandarynek zwiększyły się o 100 proc., w porównaniu do najniższych cen w tym sezonie. Przełożyło się to na większą sprzedaż polskich jabłek i większe zainteresowanie tańszymi warzywami krajowej produkcji.


Prezes zauważa, że klienci przejawiają obecnie większy patriotyzm podczas robienia zakupów. - Preferowane są mocne, polskie marki. Dla klienta ważne jest, że produkty są krajowego pochodzenia i ich kupowanie ma przełożenie na zatrudnienie w polskich przedsiębiorstwach. Dawniej nie zwracano na to uwagi, podobnie jak na ekologiczność opakowań.

Z jego relacji wynika, że w segmencie wędlin dla klienta najważniejsza znaczenie ma obecnie cena, choć w pewnej mierze przywiązują oni również wagę do jakości kupowanych produktów. - W słodyczach jest stagnacja. W grupie takich produktów jak kawa i herbata klienci wybierają dobre jakościowo produkty o znanych markach, takich jak Nescafe czy Jacobs albo te z niską ceną - opisuje. - Alkohole nigdy nie były preferowaną grupą towarową w naszych sklepach: króluje Wyborowa i Bols, a z piwa - Tyskie . Wina są rozproszone w gustach , numer jeden to Sophia.

- W nabiale pojawił się nowy gracz: Miller. Na razie klienci są na etapie degustowania tych produktów, a w naszych hurtowniach jest mały wybór asortymentu. Ale myślę, że może on sporo namieszać. Zaletą jest rozsądna cena, minusem - nazwa i opakowanie kojarzące się z Niemcami - ocenia.

- Spośród artykułów chemicznych klienci wybierają albo produkty markowe - przoduje Henkel z dobrymi promocjami i znakomitymi produktami, albo dawno oswojone brandy, takie jak Ludwik czy krem Nivea. Rynek jest poukładany i tylko wielkość reklamy ma wpływ na sprzedaż.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,85

  • Min

    3,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555459

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.