Paleo: Ponad 38 tys. zł netto obrotów z metra powierzchni handlowej

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 7 kwietnia 2009 10:49

Przeciętny sklep sieci delikatesów Paleo ma 330 m kw. i osiąga średnio 38,2 tys. zł netto obrotów z metra kwadratowego powierzchni handlowej. Według zapewnień prezesa firmy, takie wyniki zostały osiągnięte dzięki przywiązywaniu dużej wagi do obsługi klienta i rozsądnym cenom.

Sieć posiada obecnie pięć sklepów o powierzchni handlowej od 130 do 503 m kw. Najlepsze wyniki udaje się uzyskać w placówce o powierzchni niespełna 300 mkw., w miejscowości z 6,5 tys. osób. W ubiegłym roku obroty netto w tej placówce to 48,8 tys. m kw. z metra kwadratowego przy asortymencie na poziomie 18 tys. pozycji.

Inne sklepy również notują bardzo dobre wyniki: 40,95 tys. zł netto z m kw. w placówce o powierzchni 230 m kw. (wieś z 2 tys. mieszkańców), 36,54 tys. zł w sklepie o pow. 120 m kw. w miasteczku z 28 tys. mieszkańców (dwie ulice dalej działa kolejny sklep sieci, który przejmuje część jego klientów).

Jak zapewnia Wojciech Śliwa, prezes sieci delikatesów Paleo, takie wyniki udaje się uzyskać dzięki odpowiedniemu podejściu do klienta. - Nasze sklepy wyróżniają się sporą ilością pracowników - w pięciu sklepach oraz w zespole nimi zarządzającym pracuje w sumie 190 osób. Mają oni wręcz rozpieszczać naszych klientów: Pieczywo kroimy na życzenie, na niektórych sklepach posiadamy piły do kości i mięsa, wszystkie sklepy posiadają klimatyzację, reklamówki mimo, że ekologiczne - u nas są bezpłatne - podkreśla Wojciech Śliwa.


Bardzo ważna znaczenie odgrywa również polityka cenowa. Sklep nastawia się na sprzedaż dużej ilości towaru w rozsądnych cenach - Średnia marża netto jest niższa niż 20 proc. Ale nie sprzedajemy najtańszych win i najtańszego piwa - zastrzega Śliwa. - Bardzo mocne są działy artykułów świeżych, tak mięso i wędliny jak i warzywa i owoce . Niektóre nasze sklepy mają powyżej 20 proc. obrotu z mięsa i wędlin - głównie krojonych.


Delikatesy starają się również dostosować swoją ofertę do miejscowych potrzeb. Pod względem asortymentu różnice sięgają nawet 10 proc. Również działania marketingowe są dostosowane do konkretnej lokalizacji: - Jesteśmy małą siecią i do każdej placówki podchodzimy indywidualnie a tylko niektóre akcje gazetkowe, czy promocyjne są dla całej sieci globalne.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane