Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Paleo: Ponad 38 tys. zł netto obrotów z metra powierzchni handlowej

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 7 kwietnia 2009 10:49

Przeciętny sklep sieci delikatesów Paleo ma 330 m kw. i osiąga średnio 38,2 tys. zł netto obrotów z metra kwadratowego powierzchni handlowej. Według zapewnień prezesa firmy, takie wyniki zostały osiągnięte dzięki przywiązywaniu dużej wagi do obsługi klienta i rozsądnym cenom.

Sieć posiada obecnie pięć sklepów o powierzchni handlowej od 130 do 503 m kw. Najlepsze wyniki udaje się uzyskać w placówce o powierzchni niespełna 300 mkw., w miejscowości z 6,5 tys. osób. W ubiegłym roku obroty netto w tej placówce to 48,8 tys. m kw. z metra kwadratowego przy asortymencie na poziomie 18 tys. pozycji.

Inne sklepy również notują bardzo dobre wyniki: 40,95 tys. zł netto z m kw. w placówce o powierzchni 230 m kw. (wieś z 2 tys. mieszkańców), 36,54 tys. zł w sklepie o pow. 120 m kw. w miasteczku z 28 tys. mieszkańców (dwie ulice dalej działa kolejny sklep sieci, który przejmuje część jego klientów).

Przeczytaj także:

Jak zapewnia Wojciech Śliwa, prezes sieci delikatesów Paleo, takie wyniki udaje się uzyskać dzięki odpowiedniemu podejściu do klienta. - Nasze sklepy wyróżniają się sporą ilością pracowników - w pięciu sklepach oraz w zespole nimi zarządzającym pracuje w sumie 190 osób. Mają oni wręcz rozpieszczać naszych klientów: Pieczywo kroimy na życzenie, na niektórych sklepach posiadamy piły do kości i mięsa, wszystkie sklepy posiadają klimatyzację, reklamówki mimo, że ekologiczne - u nas są bezpłatne - podkreśla Wojciech Śliwa.


Bardzo ważna znaczenie odgrywa również polityka cenowa. Sklep nastawia się na sprzedaż dużej ilości towaru w rozsądnych cenach - Średnia marża netto jest niższa niż 20 proc. Ale nie sprzedajemy najtańszych win i najtańszego piwa - zastrzega Śliwa. - Bardzo mocne są działy artykułów świeżych, tak mięso i wędliny jak i warzywa i owoce . Niektóre nasze sklepy mają powyżej 20 proc. obrotu z mięsa i wędlin - głównie krojonych.

Przeczytaj także:


Delikatesy starają się również dostosować swoją ofertę do miejscowych potrzeb. Pod względem asortymentu różnice sięgają nawet 10 proc. Również działania marketingowe są dostosowane do konkretnej lokalizacji: - Jesteśmy małą siecią i do każdej placówki podchodzimy indywidualnie a tylko niektóre akcje gazetkowe, czy promocyjne są dla całej sieci globalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,98

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.