PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Paleo: Ponad 38 tys. zł netto obrotów z metra powierzchni handlowej

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 7 kwietnia 2009 10:49

Przeciętny sklep sieci delikatesów Paleo ma 330 m kw. i osiąga średnio 38,2 tys. zł netto obrotów z metra kwadratowego powierzchni handlowej. Według zapewnień prezesa firmy, takie wyniki zostały osiągnięte dzięki przywiązywaniu dużej wagi do obsługi klienta i rozsądnym cenom.

Sieć posiada obecnie pięć sklepów o powierzchni handlowej od 130 do 503 m kw. Najlepsze wyniki udaje się uzyskać w placówce o powierzchni niespełna 300 mkw., w miejscowości z 6,5 tys. osób. W ubiegłym roku obroty netto w tej placówce to 48,8 tys. m kw. z metra kwadratowego przy asortymencie na poziomie 18 tys. pozycji.

Inne sklepy również notują bardzo dobre wyniki: 40,95 tys. zł netto z m kw. w placówce o powierzchni 230 m kw. (wieś z 2 tys. mieszkańców), 36,54 tys. zł w sklepie o pow. 120 m kw. w miasteczku z 28 tys. mieszkańców (dwie ulice dalej działa kolejny sklep sieci, który przejmuje część jego klientów).

Przeczytaj także:

Jak zapewnia Wojciech Śliwa, prezes sieci delikatesów Paleo, takie wyniki udaje się uzyskać dzięki odpowiedniemu podejściu do klienta. - Nasze sklepy wyróżniają się sporą ilością pracowników - w pięciu sklepach oraz w zespole nimi zarządzającym pracuje w sumie 190 osób. Mają oni wręcz rozpieszczać naszych klientów: Pieczywo kroimy na życzenie, na niektórych sklepach posiadamy piły do kości i mięsa, wszystkie sklepy posiadają klimatyzację, reklamówki mimo, że ekologiczne - u nas są bezpłatne - podkreśla Wojciech Śliwa.


Bardzo ważna znaczenie odgrywa również polityka cenowa. Sklep nastawia się na sprzedaż dużej ilości towaru w rozsądnych cenach - Średnia marża netto jest niższa niż 20 proc. Ale nie sprzedajemy najtańszych win i najtańszego piwa - zastrzega Śliwa. - Bardzo mocne są działy artykułów świeżych, tak mięso i wędliny jak i warzywa i owoce . Niektóre nasze sklepy mają powyżej 20 proc. obrotu z mięsa i wędlin - głównie krojonych.


Delikatesy starają się również dostosować swoją ofertę do miejscowych potrzeb. Pod względem asortymentu różnice sięgają nawet 10 proc. Również działania marketingowe są dostosowane do konkretnej lokalizacji: - Jesteśmy małą siecią i do każdej placówki podchodzimy indywidualnie a tylko niektóre akcje gazetkowe, czy promocyjne są dla całej sieci globalne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,50

  • Min

    2,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7994

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane