Papierosy jeszcze chętniej kupowane w sklepach przystacyjnych

Autor: dlahandlu.pl 31 sierpnia 2009 13:17

Według najnowszych danych firmy Nielsen w okresie od sierpnia 2008 do lipca 2009 sprzedaż produktów FMCG w sklepach przystacyjnych wzrosła aż o 10,3 proc. Sięgnęła ona w ostatnich 12 miesiącach 3,2 mld zł przy 2,9 mld rok wcześniej.

Przyczyną tak dużego wzrostu sprzedaży jest więc efektem coraz lepszych wyników sprzedaży sklepowej na już istniejących obiektach. Potwierdzeniem tego mogą być dzisiejsze dane PKN Orlen, według których w II kwartale tego roku na stacjach koncernu zanotowano łączny wzrost marży ze sprzedaży pozapaliwowej o 34 mln zł.
Najpopularniejszymi produktami na stacjach paliw wciąż są papierosy, których udział w koszyku FMCG wzrósł z 35,7 do 38,9 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się kategorie alkoholowe - piwo (19,5 proc.), wódka (12,6 proc.) i drinki alkoholowe (5,2 proc.). Z pozostałych kategorii warto wymienić jeszcze napoje energetyczne (4,4 proc.), soki i napoje (2 proc.) oraz wody i herbaty mrożone (po 1,5 proc.).

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11342

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane