REKLAMA
REKLAMA

Penta Investments: Analiza wydatków przez konsumentów wpływa na wzrost konkurencji

Autor: portalspozywczy.pl 22 marca 2010 09:34

- Polski rynek handlu detalicznego jest wciąż znacznie bardziej rozdrobniony w porówaniu do innych krajów europejskich. Na około 122,5 tys. sklepów oferujących produkty spożywcze w Polsce, ponad 118,4 tys. to placówki małe i średnie. Liczba sklepów wielko formatowych to tylko około 4 tys. - mówi Jozef Janov, partner zarządzający w Polsce, Penta Investments.

REKLAMA



Obrazuje to udział w 2008 roku w krajowej sprzedaży FMCG 10 głównych handlowych sieci detalicznych, który w Polsce wynosi jedynie 30% (wg GFK). Dla porównania w Czechach to 61%, a w Niemczech aż 87%.
- Trudna sytuacja gospodarcza, z którą mamy do czynienia w ostatnich kilkunastu miesiącach, zdecydowanie nie sprzyja super i hipermarketom. Nie jest to także dobry czas dla najmniejszych, rodzinnych sklepów. Konsumenci wolą robić mniesze zakupy i uważnie sprawdzają ceny produktów - mówi Jozef Janov.
Jego zdaniem jest to dobry moment dla dyskontów oraz małych i średnich sklepów, ktore są blisko klienta i proponują dobrą ofertę za rozsądną cenę.

Zdaniem eksperta konsumenci coraz uważniej liczą pieniądze i analizują nie tylko każdy większy wydatek, ale także codzienne zakupy, co zdecydowanie wpływa na wzrost konkurencji na rynku.
- Mniejsze sieci i prywatne małe sklepy będą musiały poszukać wsparcia u większych uczestników rynku, którzy będą w stanie zapewnić im stabilizację i płynność finansową. Dlatego, procesem który zdominuje najbliższe miesiące, a nawet lata, w Polskiej branży FMCG, będzie intensywna konsolidacja - twierdzi Jozef Janov.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13589

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA