Pieczywo w sklepie musi być odpowiednio zabezpieczone

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2009 09:58

System kontroli jakości HACCP wymaga , aby placówki handlu detalicznego zabezpieczyły sprzedawane pieczywo przed zanieczyszczeniem .W jaki sposób ma to nastąpić, tego przepisy nie określają. Jak wyjaśniają inspekcje sanitarno-epidemiologiczne , metod zabezpieczenia pieczywa jest wiele i każda z nich jest dobra. Ich wybór zależy od samych handlowców.


Jednym ze sposobów może być wydzielenie oddzielnego stoiska z pieczywem i prowadzeniem na nim sprzedaży tradycyjnej. Minusem takiego rozwiązania jest fakt, że do obsługi stoiska musimy zatrudnić dodatkową osobę. Dozowanie przez ekspedientkę pojedynczych sztuk pieczywa pozwoli uniknąć sytuacji, w której konsument podczas wybierania chleba dotyka większej jego ilości. Innym wyjściem jest sprzedaż samoobsługowa pieczywa, zapakowanego w oddzielne papierowe torby lub folię perforowaną bez zamykania. Podraża to jednak koszt zakupu pieczywa.
Jest jeszcze trzeci wariant, z którego mogą skorzystać sklepy. To sprzedaż samoobsługowa pieczywa luzem z wykorzystaniem odpowiednich ekspozytorów, regałów i koszy na pieczywo będących elementami wyposażenia sklepu. - Dzięki nim, zgodnie z wymaganiami HACCP, zostanie ograniczony dostęp klientów do towaru. Ekspozytor to regał zabezpieczony stosowną obudową, w której znajdują się otwory z samozamykającą osłoną, dostosowane do wielkości pieczywa. Przez otwory te klient ma możliwość wyjmowania, np. w jednorazowych rękawiczkach lub szczypcami, chleba lub bułek - wyjaśniają przedstawiciele firmy Norco, zajmującej się kompleksowym wyposażeniem sklepów. Niestety, zdaniem sanepidów, regały te nie spełniają do końca swej roli. Klient ma bowiem możliwość dotykania pieczywa znajdującego się w pojemniku oraz włożenia go tam ponownie. - Dlatego tez na rynku pojawiają się coraz to nowe rozwiązania w zakresie regałów, które coraz bardziej ograniczają dostęp konsumentów do większej ilości pieczywa naraz - wyjaśniają w Norco.
- Zauważamy wzrost zapotrzebowania na ekspozytory pieczywa, ale głównie wśród dużych sklepów. Małe placówki oraz piekarnie nadal chętnie wybierają zwykłe regały z odkrytymi półkami. Ze względu na małe gabaryty sklepu, w większości z nich wciąż jeszcze sprzedaż odbywa się metodą tradycyjną - mówi Tomasz Kowalski z Norco.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane