Po raz pierwszy od kilku lat rośnie sprzedaż soków owocowych

Autor: portalspozywczy.pl 8 października 2009 09:43

Po raz pierwszy od kilku lat rośnie sprzedaż soków owocowych

Rynek soków wzrósł w ciągu minionego roku (liczonego od sierpnia'08 do lipca'09) o 16,5 proc. ilościowo i o 16 proc. wartościowo - wynika z analizy Nielsena.

- Rynek soków, nektarów i napojów jest trzecim pod względem wartości sprzedaży rynkiem w Polsce i w ostatnim roku osiągnął blisko 3,6 mld zł - zauważa Ewa Babis z Nielsena. To o 6,2 proc. więcej niż przed rokiem. O 2 proc. (ilościowo) zwiększyły w nim swój udział soki.

- Jednak udział wolumenowy w omawianym okresie nadal nie przekracza 17 proc. (przy udziale wartościowym na poziomie blisko 22 proc.) - mówi Ewa Babis.
Powołując się na dane Nielsena, Agros Nova zauważa, że w I półroczu 2009 r. rynek ten urósł o 22 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. - Udziały Fortuny zwiększyły się w tym czasie czterokrotnie - podkreśla Joanna Bancerowska.
Julian Pawlak, prezes Krajowej Unii Producentów Soków zauważa, że określenie przyczyn wzrostu nie może być jednoznaczne. - Nie tylko Agros Nova reklamuje swoje soki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl. Także zdaniem konkurencji do wzrostu kategorii przyczyniło się więcej czynników.
- Segment soków, który jest częścią całego rynku, w ostatnim okresie wzrósł, ponieważ wszyscy wiodący producenci mocno reklamowali swoje marki soków. Dodatkowo po raz pierwszy w historii ta kategoria była i nadal jest wspierana przez kampanię współfinansowaną ze środków unijnych, której celem jest m.in. promocja soków, jako wygodnej formy owoców - twierdzi Dorota Liszka, rzecznik Grupy Maspex Wadowice, producenta m.in. soków Tymbark, napojów Caprio czy Kubuś. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane