REKLAMA
REKLAMA

POHiD: Małe miasta atrakcyjne dla inwestorów

Autor: portalspożywczy.pl 20 października 2009 09:27

Światowe sieci handlowe już od dwudziestu lat inwestują w Polsce kilka miliardów złotych rocznie. Jednak to nie oznacza, że krajowi detaliści nie liczą się w tym biznesie. - Wciąż bardzo silną pozycję mają i będą miały polskie firmy handlowe, zwłaszcza na prowincji - mówi Andrzej Faliński, dyrektor generalny POHiD.

REKLAMA

- Skończyły się czasy, kiedy zagraniczne sieci wchodziły na polski rynek i narzucały swoje rozwiązania, bo polscy konsumenci są coraz bardziej wymagający. Polski rynek będzie się przystosowywał do innych rynków unii, ale nie stanie się identyczny - mówi Renata Juszkiewicz.
Jej zdaniem przyszłość handlu w Polsce należy do inwestycji w małych miastach.
- Zarówno nasze jak i zagraniczne sieci handlowe powoli nasyciły większe polskie miasta swoimi placówkami. Dlatego coraz większe pieniądze będą inwestowane w mniejsze formaty sklepów, do 1000 mkw, w mniejszych miejscowościach, do których znane sieci zaczynają dopiero wchodzić - twierdzi Renata Juszkiewicz.
Ponad 30 proc. wszystkich przedsiębiorstw działających w Polsce stanowią firmy handlowe, w sektorze tym pracuje 16,5 proc. wszystkich zatrudnionych.
Poniedziałkową konferencję zorganizowały: Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA