Pokryzysowy konsument ograniczy wydatki

Autor: Puls Biznesu 19 marca 2010 10:49

Po kryzysie konsumenci stają się oszczędni i wybredni. I to trwała zmiana - informuje Puls Biznesu.

Z badania PricewaterhouseCoopers wynika, że aż 62 proc. firm handlowych spodziewa się ograniczenia przez konsumentów wydatków na zakupy i wzrostu skłonności do oszczędzania. Pokryzysowy, wybredny konsument będzie szukał produktów oferujących największą wartość w relacji do ceny. To będzie stymulować m.in. dalszy rozwój marek własnych sieci handlowych (private labels) czy zwiększać atrakcyjność zakupów w promocji. Eksperci spodziewają się też ograniczania asortymentu zarówno w ofercie handlowców, jak i producentów.
Według analityków aż 64 proc. szefów firm zajmujących się handlem detalicznym i 55 proc. produkujących dobra konsumpcyjne boi się spowodowanych kryzysem trwałych zmian w nawykach zakupowych konsumentów. W związku z tym niemal 90 proc. firm z tych branż chce zmodyfikować strategię.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane