Polacy piją więcej wina kosztem wódki

Autor: Franchising.pl 20 lipca 2009 09:29

Statystyki wskazują, że Polacy piją coraz mniej wódki, w zamian za to piją więcej wina - mówi serwisowi Franchising.pl Dariusz Radajak, przedstawiciel firmy Dierre Trade. - Wzrost sprzedaży tego trunku w 2007 roku wynosił 15 proc. - dodaje.

Jego zdaniem zmieniają się upodobania konsumentów.

- Rośnie popularność win jakościowych. Zauważalny jest również wzrost sprzedaży win wytrawnych i półwytrawnych. Ponadto, konsumenci chętniej sięgają po inne produkty winiarskie - brandy, porto, cherry, miody pitne. Nastąpiła też istotna zmiana w wyborze win, jeżeli chodzi o ich cenę. Tanie wina są rzadziej kupowane, klienci preferują produkty ze średniej półki cenowej (10-30 zł za butelkę), częściej sięgają też po wina z wyższej półki cenowej (ponad 30 zł) - wyjaśnia Dariusz Radajak, przedstawiciel Dierre Trade.

Jak podkreśla, Polacy coraz więcej wiedzą na temat wina.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane