Polacy robią zakupy w sklepach oddalonych o ok. 10 minut drogi od domu

Pentor Research International zrealizował badanie dotyczące zwyczajów zakupowych Polaków. Wynika z niego, że od dwóch lat maleje liczba kobiet wyłącznie i samodzielnie odpowiadających za zaopatrywanie domu w niezbędne produkty - podaje Marketing przy Kawie.
Z raportu wynika, że wzrasta za to wyraźnie liczba gospodarstw, w których obowiązki te dzielone są po równo między kobietę i mężczyznę lub też podejmowane są zamiennie, okresowo przez każdego z partnerów. Efekt ten dostrzegamy najlepiej w gospodarstwach domowych tworzonych przez relatywnie młodych partnerów, zwykle dość dobrze wykształconych, mieszkających w dużych miastach.
Począwszy od roku 2005, na rynku sprzedaży ogólnospożywczej i wielobranżowej zaczęły dominować placówki samoobsługowe. W Polsce 42% konsumentów zaopatruje się w sklepach samoobsługowych, 19% natomiast woli punkty sprzedaży, w których towar podaje sprzedawca.
Przeczytaj także:
Marketing przy Kawie podaje, że najbardziej przywiązane do tradycyjnych sklepów są osoby najstarsze i o najniższym miesięcznym dochodzie rodzinnym. Większość Polaków wciąż skłania się ku temu, by robić zakupy, zwłaszcza te codzienne, w okolicy własnego domu. Ulubione sklepy to takie, do których dojść można w nie więcej niż 10 minut. Taki właśnie czas docierania do miejsc codziennych zakupów deklaruje 79% Polaków.
W ostatnich latach najobfitszych utargów dostarczały sprzedawcom piątkowe popołudnia oraz soboty, a więc czas, kiedy spora grupa konsumentów dokonuje zakupów na zapas - na cały kolejny tydzień. Od około trzech lat klienci coraz chętniej kupują więc doraźnie - rozkładają zakupy na różne dni tygodnia, poszukują oszczędności w większej liczbie palcówek, doceniają także mniejsze sklepy. Nadal jednak dominują zakupy w piątek oraz sobotę. Do dużych niedzielnych zakupów przyznaje się tylko dwóch na stu Polaków.
Przeczytaj także:
Począwszy od roku 2007 maleje liczba Polaków, którzy kupili produkt wcześniejszej nieplanowany - pod wpływem promocji prowadzonej w
sklepie. Spada też liczba konsumentów, których promocja skłoniła do zakupu towaru nowej dla nich marki. Maleje także liczba Polaków, którzy odwiedzają wybrane sklepy specjalnie ze względu na organizowane tam akcje promocyjne. Największą rezerwę wobec tego typu działań przejawiają mężczyźni oraz starsi konsumenci.
Coraz częściej klienci chwalą pracę hostess, sklepowe degustacje lub rozdawanie próbek produktów, organizowanie konkursów, loterii dla kupujących. Jeśli chodzi o wciąż najpopularniejsze promocje cenowe - klienci oczekują na oferty typu większa ilość towaru za dotychczasową cenę, a także na bezpłatne dodatki próbek innych produktów, zwykle komplementarnych wobec produktu bazowego.
Badanie zrealizowane zostało w dniach 12-16 stycznia 2010 roku na 1000-osobowej reprezentatywnej próbie Polaków.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Śr 22:15 Sklepy w Galerii Metropolia stracą koncesję na alkohol?
- Śr 19:02 Solidarność będzie walczyć z Żabką, bo "to obejście prawa"
- Śr 18:52 CCC kupiło 100 proc. akcji rumuńskiej spółki Shoe Express za 33 mln euro
- Śr 18:33 Eurocash wypłaci dywidendę z kapitału zapasowego
- Śr 18:24 Soup Culture najemcą Manufaktury. W planach 30 lokali
- Śr 18:19 Była sekretarz stanu w nadzorze spółki Eurocash
- Śr 18:09 BGŻ: Za produkty na grilla Polacy zapłacą średnio 136 zł
- Śr 18:05 Chorten: Powiększamy się o 200 sklepów rocznie
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Na niehandlowych niedzielach mogą skorzystać takie sieci jak: Biedronka,...
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 3 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 4 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 5 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 6 Były prezes Tesco Polska nie zamierza wracać do pracy w handlu
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »SZUKAJ PRZETARGÓW
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B76
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B75
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B73
- Mieszkanie, Warszawa Ursus (Szamoty), Posag 7 Panien 16, Next Ursus II etap, Passion-7B71