Polacy wolą płacić gotówką
Ponad 30 mln wydanych kart płatniczych i możliwość korzystania z płatności internetowych niemal w każdym banku nie pomogło. Polacy i tak najbardziej lubią płacić gotówką. Jesteśmy pod tym względem w ogonie Europy - podaje dziennik Polska.
- Jak wynika z raportu firmy McKinsey, aż 98 proc. gospodarstw domowych w Polsce dokonuje wszelkich płatności związanych z ich obsługą - codzienne zakupy i opłaty - gotówką - mówi Remigiusz Kaszubski, dyrektor Związku Banków Polskich.
Każdego dnia w portfelach Polaków jest ponad 100 mld zł. Problem polega na tym, że obroty gotówkowe to najdroższy rodzaj transakcji, bo wymaga utrzymania kasjerów, zabezpieczenia przewozu, przechowywania i zachowania bezpieczeństwa obrotu. - Szacowany przez Europejski Bank Centralny koszt emisji i obiegu pieniądza gotówkowego w Polsce wynosi prawie 10 mld rocznie, to ok. 1 proc. PKB - podkreśla Remigiusz Kaszubski.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
- Sb 09:02 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- Sb 08:46 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 5 Lidl wprowadza "ciche godziny"
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł