Polacy wybiorą tanie mleko, cukier, mąki czy soki

Autor: Dziennik 30 marca 2009 09:22

Polacy w pierwszym rzędzie zwrócą się ku tanim produktom codziennego użytku: mleko, soki, woda mineralna, cukier, mąka, makaron, proszek do prania, żarówki, papier toaletowy, papierowe ręczniki - uważa Krzysztof Najder, partner firmy strategicznego doradztwa marketingowego Stratosfera, cytowany w Dzienniku.

Do tej pory w dyskontach Polacy zostawiali 10 proc. pieniędzy przeznaczanych na zakupy, czyli ok. 22,4 mld zł. Aż 71 proc. Polaków deklaruje, że kupuje żywność w tanich sklepach sieciowych. Szef Biedronki Pedro da Silva liczy na powiększenie tego odsetka. - W okresie recesji w sprzedaży wzrośnie udział marek własnych, a sieci hipermarketów zbliżą się asortymentowo do dyskontów - zauważa Najder.

Czy kryzys zwiększy popularność tanich zakupów? Zdaniem Najdera odpowiedź jest twierdząca. - Jesteśmy krajem niezasobnych, wrażliwych na ceny konsumentów. Dyskontowy sposób robienia zakupów będzie się utrwalał nawet bez recesji i kryzysów - uważa ekspert Stratosfery. W 2009 r. sprzedaż detaliczna w polskiego handlu wyniesie 224 mld zł i będzie o 3,4 proc. wyższa niż w ub. roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11439

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane