Polacy wybiorą tanie mleko, cukier, mąki czy soki

Autor: Dziennik 30 marca 2009 09:22

Polacy w pierwszym rzędzie zwrócą się ku tanim produktom codziennego użytku: mleko, soki, woda mineralna, cukier, mąka, makaron, proszek do prania, żarówki, papier toaletowy, papierowe ręczniki - uważa Krzysztof Najder, partner firmy strategicznego doradztwa marketingowego Stratosfera, cytowany w Dzienniku.

Do tej pory w dyskontach Polacy zostawiali 10 proc. pieniędzy przeznaczanych na zakupy, czyli ok. 22,4 mld zł. Aż 71 proc. Polaków deklaruje, że kupuje żywność w tanich sklepach sieciowych. Szef Biedronki Pedro da Silva liczy na powiększenie tego odsetka. - W okresie recesji w sprzedaży wzrośnie udział marek własnych, a sieci hipermarketów zbliżą się asortymentowo do dyskontów - zauważa Najder.

Czy kryzys zwiększy popularność tanich zakupów? Zdaniem Najdera odpowiedź jest twierdząca. - Jesteśmy krajem niezasobnych, wrażliwych na ceny konsumentów. Dyskontowy sposób robienia zakupów będzie się utrwalał nawet bez recesji i kryzysów - uważa ekspert Stratosfery. W 2009 r. sprzedaż detaliczna w polskiego handlu wyniesie 224 mld zł i będzie o 3,4 proc. wyższa niż w ub. roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,89

  • Śr

    2,38

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8062

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.