Polskie sklepy szukają niszowych, ale rentownych modeli działania

Autor: dlahandlu.pl 19 października 2009 13:49

Zdaniem specjalistów z Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur polskie firmy, których nie było stać na konkurowanie z wielkimi sieciami zagranicznymi zdecydowały się na wybór niszowych konceptów i w ten sposób zajęły dobrą pozycję na rynku.

Jednym z przykładów jest tworzenie polskich sieci delikatesów, takich jak Alma Market, Bomi czy Piotr i Paweł. Te polskie firmy mają swoich lojalnych klientów, podzielony między siebie rynek i żadnego dużego, zagranicznego konkurenta. Podobnie jest w segmencie małych sklepów specjalistycznych, takich jak sklepy mięsne, tworzone np. przez spółkę Gzella, sklepy piekarnicze, np. Galeria Wypieków, czy franczyzowe placówki z tradycyjnymi towarami Produkty Benedyktyńskie.

Tutaj, model sprawdzony w dużych sieciach handlowych się nie przyjął, gdyż do zarządzania takimi placówkami potrzebne jest o wiele bardziej indywidualne, a nie masowe podejście. W sklepach specjalistycznych nie cena jest wyznacznikiem lojalności klienta, lecz specjalna oferta i atmosfera.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,05

  • Śr

    5,52

  • Min

    4,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.