REKLAMA
REKLAMA

Pomimo kryzysu warto inwestować w sklepy ze zdrową żywnością

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 24 sierpnia 2009 09:10

Pomimo kryzysu warto inwestować w sklepy ze zdrową żywnością

Ostatnie półrocze było niezwykle trudne dla sieci handlowych, w tym również sklepów oferujących zdrową żywność. - Pierwsze półrocze 2009 roku to chyba najtrudniejszy okres w 3-letniej historii spółki. Z jednej strony zarząd może się pochwalić 23 proc. wzrostem sprzedaży realnej i aż 29 proc. wzrostem sprzedaży uwzględniając obiekty już zamknięte, z drugiej strony wynik spółki nadal jest ujemny - mówi prezes spółki Organic Farma Zdrowia Sławomir Chłoń.

REKLAMA


Pomimo trudnych warunków rynkowych spółka nie zamierza wycofywać się z przyjętej strategii. - Wszystko wskazuje, że najgorsze spółka ma już za sobą i obecnie wynik będzie się znacząco poprawiał każdego miesiąca a to za sprawą ogromnych cięć kosztów oraz priorytetyzacji wszelkich działań ukierunkowanych na uzyskanie dodatniego wyniku. Zarząd będzie nadal koncentrował swoją uwagę na optymalizacji i obniżaniu kosztów, na podnoszeniu marży handlowej poprzez poszukiwanie korzystniejszych źródeł zaopatrzenia i logistyki dostaw. Obecnie również wiele działań spółki koncentruje się wokół szybkiego podnoszenia średniego koszyka wartości zakupów dokonywanych przez klientów - twierdzi prezes spółki.
O tym, że warto inwestować w sklepy ze zdrową żywnością przekonują działania konkurentów sieci Organic. W Złotych Tarasach otwarto stoisko ze zdrową żywnością - MyEcolife. To druga, po Blue City, warszawska galeria, w której można robić zakupy w sklepiku tej sieci. Do niedawna handlowała ona jedynie w internecie. Dwa nowe sklepy uruchomili także w ostatnim czasie tynieccy benedyktyni.
Zdaniem ekspertów rynek zdrowej żywności jest perspektywiczny i nie zmienia tego nawet trudna sytuacja gospodarcza. - Przybywa konsumentów, dla których największe znaczenie ma pewność pochodzenia i dobrej jakości spożywanych produktów. Dlatego sklepy oferujące tego typu produkty będą znajdowały swoje nisze rynkowe - uważa przedstawiciel jednej z ekologicznych sieci.
Pomimo wszystko nauczone doświadczeniem ostatnich sześciu miesięcy sieci te starają się ostrożnie planować inwestycje. - Spółka w najbliższych kilku miesiącach nie planuje otwierania kolejnych delikatesów, ponieważ priorytetem Zarządu i całego kierownictwa spółki jest stabilizacja ekonomiczno-finansowa spółki, czyli uzyskanie break-even i wejście w fazę dodatniej rentowności, a następnie dynamiczne podnoszenie wyniku EBIDA - potwierdza prezes Organic Farmy Zdrowia, której sieć liczy już 19 placówek na terenie 9 miast oraz delikatesy internetowe. - Nasza oferta handlowa zawiera 4000 produktów od najlepszych producentów żywności ekologicznej i naturalnej w Polsce i Europie, w tym już ponad 120 własnych - podkreśla Sławomir Chłoń.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12698

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA