PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Pomimo ograniczenia ekspozycji papierosów sprzedaż nie spada

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 7 września 2009 09:02

Pomimo ograniczenia ekspozycji papierosów sprzedaż nie spada

Właściciele kiosków Ruchu nie uważają aby zmiany w ekspozycji papierosów w witrynach ich punktów wpłynęły znacząco na wielkość sprzedaży. - Większość naszych klientów po prostu pyta czy mamy takie a nie inne papierosy, nawet jeśli nie widzą ich w witrynie - mówi jeden z ursynowskich kioskarzy.

REKLAMA

Według niego nawet jeśli część klientów rezygnuje z zakupu jeszcze przed podejściem do „okienka" to nie jest to znacząca grupa. - Co prawda widoczny jest ogólny spadek sprzedaży papierosów ale winą za ten stan obarczałbym raczej zmiany podatkowe niż wycofanie niektórych marek z ekspozycji - dodaje.
Zgodnie z obowiązującą od lipca umową na witrynach 7,6 tys. kiosków Ruchu widać tylko marki Imperial Tobacco, a zupełnie zniknęły z niej inne popularne brandy. Ruch nie informował o umowie w oddzielnym komunikacie, ale w sprawozdaniu zarządu z 31 sierpnia podał, że z powodu spadku sprzedaży papierosów i wysokich kosztów utrzymywania zapasów zdecydowano o ograniczeniu asortymentu oraz jego ekspozycji. Dotąd było to od 126 do 133 marek, za co spółka pobierała dodatkowe opłaty od producentów. Powierzchnię przeznaczoną dla papierosów na witrynach zmniejszono o połowę. Zniknęły jednak zupełnie wyroby zdecydowanego lidera, koncernu Philip Morris oraz innych, jak British American Tabacco czy Altadis.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6884

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA