Pomimo ograniczenia ekspozycji papierosów sprzedaż nie spada

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 7 września 2009 09:02

Pomimo ograniczenia ekspozycji papierosów sprzedaż nie spada

Właściciele kiosków Ruchu nie uważają aby zmiany w ekspozycji papierosów w witrynach ich punktów wpłynęły znacząco na wielkość sprzedaży. - Większość naszych klientów po prostu pyta czy mamy takie a nie inne papierosy, nawet jeśli nie widzą ich w witrynie - mówi jeden z ursynowskich kioskarzy.


Według niego nawet jeśli część klientów rezygnuje z zakupu jeszcze przed podejściem do „okienka" to nie jest to znacząca grupa. - Co prawda widoczny jest ogólny spadek sprzedaży papierosów ale winą za ten stan obarczałbym raczej zmiany podatkowe niż wycofanie niektórych marek z ekspozycji - dodaje.
Zgodnie z obowiązującą od lipca umową na witrynach 7,6 tys. kiosków Ruchu widać tylko marki Imperial Tobacco, a zupełnie zniknęły z niej inne popularne brandy. Ruch nie informował o umowie w oddzielnym komunikacie, ale w sprawozdaniu zarządu z 31 sierpnia podał, że z powodu spadku sprzedaży papierosów i wysokich kosztów utrzymywania zapasów zdecydowano o ograniczeniu asortymentu oraz jego ekspozycji. Dotąd było to od 126 do 133 marek, za co spółka pobierała dodatkowe opłaty od producentów. Powierzchnię przeznaczoną dla papierosów na witrynach zmniejszono o połowę. Zniknęły jednak zupełnie wyroby zdecydowanego lidera, koncernu Philip Morris oraz innych, jak British American Tabacco czy Altadis.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane